Postup při podávání žádostí o informace se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona.
Fyzická osoba uvede v žádosti:
- jméno a příjmení,
- datum narození,
- adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště, a
- adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště (adresou pro doručování se rozumí též datová schránka nebo e-mailová adresa).
Právnická osoba uvede v žádosti:
- název,
- identifikační číslo,
- adresu sídla, a
- adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla (adresou pro doručování se rozumí též datová schránka nebo e-mailová adresa).
Po obdržení žádosti postupuje Úřad podle § 14 odst. 5 zákona č. 106/1999 Sb. následovně:
- Úřad poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění,
- brání-li nedostatek identifikačních údajů o žadateli v postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, vyzve Úřad žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, Úřad žádost odloží,
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve Úřad žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne Úřad o odmítnutí žádosti,
- v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, Úřad žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
- jsou-li dány důvody pro odmítnutí žádosti podle § 15 zákona č. 106/1999 Sb., Úřad vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti
Lhůtu pro poskytnutí informace může Úřad prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o deset dní. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
Doručení žádosti o informace
Žádost o informace lze doručit jedním z následujících způsobů:
- Ústně (osobně na sekretariátu ředitele Úřadu)
- E-mailem na e-mailovou adresu podatelny Úřadu: podatelna@caa.cz
- Elektronicky do datové schránky Úřadu ID: v8gaaz5
- Poštou na adresu Úřad pro civilní letectví, K letišti 1149/23, 161 00 Praha 6
Kontaktní údaje a úřední hodiny jsou uvedeny zde. Žádost je podána dnem, kdy ji povinný subjekt obdržel.
Žádost o informace lze rovněž poslat prostřednictvím formuláře.
Pro zaslání žádosti e-mailem, datovou schránkou, poštou nebo pro osobní podání lze použít také tento formulář.
Sazebník úhrad nákladů v souvislosti s poskytováním informací