Zachování letové způsobilosti letadel, jejichž typové osvědčení bylo převedeno pod pravomoc EASA (tzv. transferovaná letadla), je řízeno v souladu s Nařízením Komise (EU) č. 1321/2014, v aktuálním znění.
Informace k uvedenému nařízení, přehled jeho změn a přijatelné způsoby průkazu (AMC) a výkladový materiál (GM) k tomuto nařízení naleznete zde.
1. Letadlo používané pro obchodní leteckou dopravu nebo složité motorové letadlo
smí být řízeno CAMO organizací oprávněnou podle Části CAMO.
2. Letadlo nepoužívané pro obchodní leteckou dopravu a jiné než složité motorové letadlo
(spadající pod Část M)
– letoun jiný než složité motorové letadlo s MTOM nad 2730 kg, nebo
– vrtulník jiný než složité motorové letadlo s MTOM nad 1200 kg nebo s více než 4 osobami na palubě,
může řídit:
3. Letadlo jiné než složité motorové letadlo, které není používané pro obchodní leteckou dopravu
(spadající pod Část ML)
– letoun s MTOM 2730 kg a méně, který není klasifikován jako složité motorové letadlo, nebo
– rotorové letadlo s MTOM 1200 kg a méně, certifikované pro maximálně 4 osoby na palubě, nebo
– jiné letadlo ELA 2,
smí být řízeno:
Pro každé letadlo musí být zpracován Program údržby v souladu s Částí M (čl. M.A.302.) nebo Částí ML (čl. ML.A.302).
Poslední aktualizace: 19. 12.. 2023
Správce stránky: Odbor způsobilosti letadel v provozu