Přestože se můžete pokusit leteckého dopravce kontaktovat již nyní, doporučujeme Vám vyčkat do doby, než se Vám letecký dopravce ozve. V současné chvíli Vám bohužel dopravce není schopen garantovat, že Vámi zakoupený let skutečně proběhne, proto Vás prosíme o trpělivost při uplatňování jakýchkoliv nároků. Zákaznické linky leteckých dopravců jsou momentálně obtížně dostupné a komunikace mezi cestujícími a leteckými dopravci neprobíhá optimálně. Doporučujeme Vám však vyčkat do doby alespoň částečné stabilizace celé situace a poté kontaktovat leteckého dopravce. Teprve zrušením letu ze strany leteckého dopravce cestujícím vzniká nárok na vrácení pořizovací ceny letenky. Nárok na náhradu škody ve smyslu paušalizované částky stanovené čl. 7 nařízení (ES) č. 261/2004 však v důsledku existence mimořádné okolnosti, která ke zrušení letu vedla, cestujícím nevzniká. Váš nárok na vrácení pořizovací ceny letenky je třeba u dopravce uplatnit ve lhůtě 6 měsíců ode dne plánovaného data odletu. Teprve pokud se Vám letecký dopravce neozve nebo pokud Vám neuhradí pořizovací cenu letenky v průběhu 2 měsíců ode dne, kdy jste svůj nárok u dopravce uplatnili, je možné obrátit se na Úřad pro civilní letectví.