Letecký dopravce mě o zrušení letu dosud neinformoval, ale lze předpokládat, že let bude zrušen / nebude mi umožněno let uskutečnit. Na co mám nárok? Jak mám postupovat?

Přestože se můžete pokusit leteckého dopravce kontaktovat již nyní, doporučujeme Vám vyčkat do doby, než se Vám letecký dopravce ozve. V současné chvíli Vám bohužel dopravce není schopen garantovat, že Vámi zakoupený let skutečně proběhne, proto Vás prosíme o trpělivost při uplatňování jakýchkoliv nároků. Zákaznické linky leteckých dopravců jsou momentálně obtížně dostupné a komunikace mezi cestujícími a leteckými dopravci neprobíhá optimálně. Doporučujeme Vám však vyčkat do doby alespoň částečné stabilizace celé situace a poté kontaktovat leteckého dopravce. Teprve zrušením letu ze strany leteckého dopravce cestujícím vzniká nárok na vrácení pořizovací ceny letenky. Nárok na náhradu škody ve smyslu paušalizované částky stanovené čl. 7 nařízení (ES) č. 261/2004 však v důsledku existence mimořádné okolnosti, která ke zrušení letu vedla, cestujícím nevzniká. Váš nárok na vrácení pořizovací ceny letenky je třeba u dopravce uplatnit ve lhůtě 6 měsíců ode dne plánovaného data odletu. Teprve pokud se Vám letecký dopravce neozve nebo pokud Vám neuhradí pořizovací cenu letenky v průběhu 2 měsíců ode dne, kdy jste svůj nárok u dopravce uplatnili, je možné obrátit se na Úřad pro civilní letectví.

In case of any confusion or a problem, please leave us a message here
Site author: Editor in Chief

Leave a message:

Thank you for your interest in contacting us. We will send you the answer to the email address you provided us below. In case of questions not related to this page, please use the options in the section Contacts.
Your complaint will be dealt with by: Editor in Chief