Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0040-E na motory M601 společnosti GE Aviation Czech s.r.o..Tyto motory mohou být na letadlech Aircraft Industries (dříve LET) L-410; Air Tractor AT-300, AT-400 a AT-500; Allied Ag Cat Productions Inc. (dříve Grumman) G-164; Pacific Aerospace FU-24; PZL “Warszawa-Okecie” PZL-106 (Kruk); GENERAL ATOMICS AeroTec Systems GmbH (dříve RUAG, Dornier) Do 28; Thrush […]
Agentura EASA uveřejnila revizi EASA Safety Information Bulletine (SIB) 2024-03R1, který informuje o neshodě některých výrobních řad přijímačů SBAS výrobce Collins Aerospace s normou RTCA DO-229, což se projevuje nesprávným zpracováním zpráv o integritě (MT6).
Byla vydána revize Emergency EASA AD 2024-0037R1-E na motory E4 a E4P společnosti Austro Engine GmbH.Tyto motory mohou být na letadlech DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.
Z důvodu zajištění plynulého přechodu provozu bezpilotních systémů dle podmínek zeměpisných zón stanovených v rámci omezeného prostoru LKR10 – UAS, který je spojen se změnou zmíněného omezeného prostoru ze dne 1. 1. 2024 bude nadále, a to do 29. 2. 2024, jakožto provoz na základě Oprávnění k letu považován také provoz na základě Oprávnění k provozu.
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0037-E na motory E4, E4P společnosti Austro Engine GmbH. Tyto motory mohou být na letadlech DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.
Byla vydána metodická pomůcka oddělení dohledu 1/2023, Publikování navigačních výstrah formou zpráv NOTAM ver. 1.1, s účinností od 1. 2. 2024.
Odbor provozu letadel uveřejňuje termíny školení pro prodloužení speciálního oprávnění Řídící seskoků pro rok 2024. Termíny a informace ke školení naleznete na stránce – Parašutismus\Důležité provozní informace.
Byly uveřejněn příkaz k zachování letové způsobilosti (PZZ) CAA-AD-1-001/2024, který se vztahuje na letadla Super Aero 45 a Aero145 společnosti Aircraft Industries, a.s., L40 společnosti HPH, s.r.o. a L60 společnosti EVEKTOR, s.r.o..
Vážení plachtaři, v poslední době nejen u nás, ale v celé Evropě narůstá počet poškození a počet nehod kluzáků, které jsou způsobeny v důsledku nesprávného sestavení kluzáků, špatným zapojením a zajištěním orgánů řízení, nebo opotřebením sestavovacích prvků.
Byla vydána tato dvě emergency AD: