Byla vydána metodická pomůcka OLNS – Postup pro schválení návrhu letových postupů s účinností k 1. 4. 2024.
Agentura EASA uveřejnila EASA Safety Information Bulletine 2024-01, který se týká používání mobilních telefonů využívajících technologii 5G na palubách letadel. Uvedený dokument naleznete na stránce Praktické informace – Provoz letadel.
Od 1. ledna 2024 je Letecký stavební úřad převeden pod nově vzniklý Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ). Veškerou korespondenci a komunikaci tedy prosím směřujte již na DESÚ. Kontaktní údaje naleznete pod odkazem https://desu.gov.cz/Kontakt.html
Novelou zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních došlo od 1. 1. 2024 mimo jiné i ke změně v oblasti osvobození leteckých pohonných hmot od spotřební daně. ÚCL upozorňuje provozovatele letadel a poskytovatele služeb, že není příslušným úřadem, který by v rámci své působnosti mohl podávat jakákoliv stanoviska nebo výklady k těmto změnám. Související informace můžete nalézt […]
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0007-E na vrtulníky Cabri G2 (všech výrobních čísel) společnosti HELICOPTERES GUIMBAL.Toto AD ruší Emergency EASA AD 2023-0204-E.
Dovolujeme si Vás informovat o tom, že úřední hodiny Úřadu pro civilní letectví jsou dne 5. 1. 2024 zkráceny do 12:00 hodin. V ostatní dny zůstávají úřední hodiny nezměněny.Děkujeme za pochopení.
Z důvodu nezbytných technických prací bude tento pátek a sobotu 5. – 6. 1. 2024 nedostupná spisová služba Úřadu. To se týká zároveň i všech modulů Informačního systému Úřadu jako je Ověřování spolehlivosti; Stížnosti cestujících k odepření nástupu, zpoždění nebo zrušení letu; Drony a Letecký rejstřík. Děkujeme za pochopení a omlouváme se za způsobené komplikace.
Byla uveřejněna změna oprávnění CZ.CAMO.0085 společnosti Alpha Aviation s.r.o.. Seznamy všech oprávněných organizací
Úřad pro civilní letectví oznamuje, že dne 28. prosince 2023 uveřejnilo Ministerstvo dopravy prostřednictvím Letecké informační služby (LIS) následující letecké předpisy, resp. jejich změny:
S koncem roku 2023 pozbývá účinnost Článek 22 Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 a dále zůstane v účinnosti, pro UAS uvedená na trh před 1. lednem 2024, pouze Článek 20. To znamená, že letadla, která nejsou vybavena „C“ štítkem a byla na trh uvedena do konce roku 2023, budou dále provozována v rámci podkategorií provozu A1 v případě letadel […]