News

6. 2. 2024

Revize Emergency EASA AD  2024-0037R1-E na motory E4 a E4P společnosti Austro Engine GmbH

Byla vydána revize Emergency EASA AD  2024-0037R1-E na motory E4 a E4P společnosti Austro Engine GmbH.Tyto motory mohou být na letadlech  DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.

5. 2. 2024

Přechodné opatření v rámci provozu OkL / OkP

Z důvodu zajištění plynulého přechodu provozu bezpilotních systémů dle podmínek zeměpisných zón stanovených v rámci omezeného prostoru LKR10 – UAS, který je spojen se změnou zmíněného omezeného prostoru ze dne 1. 1. 2024 bude nadále, a to do 29. 2. 2024, jakožto provoz na základě Oprávnění k letu považován také provoz na základě Oprávnění k provozu.

5. 2. 2024

Vydání Emergency EASA AD  2024-0037-E na motory E4, E4P společnosti Austro Engine GmbH

Bylo vydáno Emergency EASA AD  2024-0037-E na motory E4, E4P společnosti Austro Engine GmbH. Tyto motory mohou být na letadlech  DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.

1. 2. 2024

Uveřejnění metodické pomůcky Publikování navigačních výstrah formou zpráv NOTAM

Byla vydána metodická pomůcka oddělení dohledu 1/2023, Publikování navigačních výstrah formou zpráv NOTAM ver. 1.1, s účinností od 1. 2. 2024.

31. 1. 2024

PARAŠUTISMUS – Termíny školení pro prodloužení oprávnění – Řídící seskoků 2024

Odbor provozu letadel uveřejňuje termíny školení pro prodloužení speciálního oprávnění Řídící seskoků pro rok 2024. Termíny a informace ke školení naleznete na stránce – Parašutismus\Důležité provozní informace.

31. 1. 2024

Vydání PZZ CAA-AD-001/2024 pro letadla Super Aero Ae45, Ae145, L40 a L60

Byly uveřejněn příkaz k zachování letové způsobilosti (PZZ) CAA-AD-1-001/2024, který se vztahuje na letadla Super Aero 45 a Aero145 společnosti Aircraft Industries, a.s., L40 společnosti HPH, s.r.o. a L60 společnosti EVEKTOR, s.r.o..

26. 1. 2024

Informace k narůstajícímu počtu poškození a počtu nehod kluzáků (draft EASA SIB 2019-07R1)

Vážení plachtaři, v poslední době nejen u nás, ale v celé Evropě narůstá počet poškození a počet nehod kluzáků, které jsou způsobeny v důsledku nesprávného sestavení kluzáků, špatným zapojením a zajištěním orgánů řízení, nebo opotřebením sestavovacích prvků.

26. 1. 2024

Vydání Emergency EASA AD  2024-0028-E a Emergency TC AD  CF-2024-03-E

Byla vydána tato dvě emergency AD:

22. 1. 2024

Uveřejnění Postupu pro schválení návrhu letových postupů

Byla vydána metodická pomůcka OLNS – Postup pro schválení návrhu letových postupů s účinností k 1. 4. 2024.

18. 1. 2024

Uveřejnění EASA SIB 2024-01 – Use of Mobile Telephony on Aircraft

Agentura EASA uveřejnila EASA Safety Information Bulletine 2024-01, který se týká používání mobilních telefonů využívajících technologii 5G na palubách letadel. Uvedený dokument naleznete na stránce Praktické informace – Provoz letadel.

1 5 6 7 8 9 76