Zasílání dokladů o spolehlivosti e-mailem a změna úředních hodin útvaru ověřování spolehlivosti od 1. 11. 2024

23. 10. 2024

Od 16. 10. 2024 mohou žadatelé při žádosti o ověření spolehlivosti zvolit způsob doručení dokladu o spolehlivosti na kontaktní e-mail, čímž odpadne potřeba vyzvednutí dokladu osobně či zasílání dokladu poštou. Zároveň informujeme, že ke dni 1. 11. 2024 dochází ke změně úředních hodin útvaru ověřování spolehlivosti: https://www.caa.cz/kontakty/uredni-hodiny/. Oproti dosavadním úředním hodinám jsou nově úřední hodiny ve dnech úterý a čtvrtek zkráceny do 15:00, v pátek jsou zrušeny zcela.

V rámci zefektivnění procesu vyřizování žádostí o ověření spolehlivosti Úřad zavedl pro účely doručování dokladů o spolehlivosti nový způsob, kdy si nově mohou žadatelé o ověření spolehlivosti ve formuláři zvolit způsob doručení nového dokladu o spolehlivosti na kontaktní e-mail, který si v žádosti zvolí. Doklad o spolehlivosti je v takovém případě vystavován v elektronickém originále, lze jej tak plnohodnotně využít v podobě, v jaké byl doručen do e-mailové schránky. Doklad tehdy již nebude zároveň odesílán poštou, řízení končí odesláním dokladu na žadatelem uvedený e-mail.

V té souvislosti apelujeme na žadatele, aby jako kontaktní e-mail v žádosti uváděli zejména svou osobní e-mailovou adresu, nikoliv např. adresu zaměstnavatele či jiné osoby. Riziko doručení do nesprávných rukou nese žadatel vyplněním formuláře.

Možnost doručení dokladu e-mailem nelze zvolit u osob, které disponují datovou schránkou, u těch bude doklad zasílán výhradně do jejich datové schránky.

Vzhledem k obecnému využívání e-mailových schránek byla zároveň ve formuláři odstraněna možnost doručení dokladu poštou. V případě potřeby lze doklad poštou doručit na žádost žadatele.

Upozorňujeme, že případné jiné dokumenty v řízení (výzvy k odstranění nedostatků, usnesení o zastavení řízení, rozhodnutí o nespolehlivosti apod.) se žadatelům nadále doručují klasickým způsobem dle správního řádu (typicky poštou či do datové schránky).

Vzhledem k výše uvedené změně doručování dokladu, u které očekáváme, že bude využívána převážnou většinou žadatelů, společně s úbytkem osobních návštěv útvaru žadateli, bylo rovněž přistoupeno ke zkrácení úředních hodin útvaru ověřování spolehlivosti.

Podat žádost o ověření spolehlivosti v listinné podobě či vrátit stávající doklad můžete rovněž kdykoliv i mimo pracovní dobu vhozením do schránky před vstupem (z pravé strany budovy). Osobní návštěva přepážky je potřebná pouze, pokud jste si zvolili osobní formu vyzvednutí dokladu o spolehlivosti. Pokud je pro Vás složité navštívit útvar v úředních hodinách, doporučujeme při podání žádosti zvolit jiný způsob doručení dokladu (e-mailem či datovou schránkou). Pokud již máte žádost podanou a nové úřední hodiny Vám nevyhovují, kontaktujte Úřad skrze níže uvedené kontakty pro případnou změnu formy doručení.

Mimo úřední hodiny lze v případě dotazů či nesrovnalostí kontaktovat útvar ověřování spolehlivosti e-mailem na adresu overovani@caa.cz nebo podatelna@caa.cz, případně v pracovní době úřadu (Po – Čt do 16h, Pá do 15h) telefonicky na číslech 225 422 826, 225 422 553 či 225 422 554.

In case of any confusion or a problem, please leave us a message here
Site author: Editor in Chief

Leave a message:

Thank you for your interest in contacting us. We will send you the answer to the email address you provided us below. In case of questions not related to this page, please use the options in the section Contacts.
Your complaint will be dealt with by: Editor in Chief