Jaká jsou data použitelnosti nařízení (EU) 2019/947 a 2019/945?

V důsledku krize COVID-19 bylo datum použitelnosti nařízení (EU) 2019/947 odloženo z 1. července 2020 na 31. prosince 2020, což znamená:

Na co se nařízení EU vztahují?

Nařízení (EU) 2019/947 a 2019/945 přijímají přístup na základě posouzení rizika, a proto nerozlišují mezi rekreačními a komerčními činnostmi. Berou v úvahu hmotnost a specifikace dronu a provoz, který má být prováděn. Nařízení se zabývají drony prodávanými na trhu, což znamená: 1. při provozu v „otevřené“ kategorii: 2. při provozu ve „specifické“ kategorii všechny drony spadající […]

Jak bude po 31.12.2020 probíhat provoz v klubech a sdruženích leteckých modelářů?

Provoz v rámci klubů a sdružení leteckých modelářů

Kde zjistím, jakou třídu letadla mám?

Informace o třídách bezpilotních letadel podle nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 v platném znění (jedná se o třídy C0, C1, C2, C3 a C4, případně další) v tuto chvíli není pro provedení registrace provozovatele a pilota a absolvování testu podstatná, neboť bezpilotní letadla s vyznačením třídy v tuto chvíli na trhu EU nejsou. Jakmile se situace změní, bude […]

Jak mám označit svoje bezpilotní letadlo, příp. letadla?

Podmínky uvádění registračních informací jsou uvedeny v AMC1 Článku 14(8) rozhodnutí 2019/021/R. Pokud je provozovatel UAS vlastníkem bezpilotního systému (UAS), měl by na bezpilotní letadlo (UA) uvést registrační číslo (poznávací značku), které získal na konci procesu registrace (zápisu do rejstříku), takovým způsobem, aby byla tato informace čitelná přinejmenším, je-li UA na zemi, bez potřeby jakéhokoli jiného […]

Jak dlouho platí moje osvědčení?

Online teoretická způsobilost dálkově řídícího pilota podkategorií A1 a A3 je pět let, od data úspěšného provedení registrace.

Jsem zároveň pilotem i provozovatelem, jak se mám registrovat?

V případech, kdy je pilot zároveň provozovatelem bezpilotního systému, provede registraci pilota i provozovatele.

Neuspěl jsem v testu, jak mám dále postupovat?

V případně neúspěšného absolvování testu je možné test znovu opakovat. V případě druhého neúspěšného pokusu je třeba provést registraci pilota znovu; možnost absolvovat test se tak obnoví.

Jak postupovat při vydání OLZ letadlu dovezenému ze třetí země?

Po dobu trvání nouzového stavu nemohou pracovníci úřadu vyjíždět na zahraniční služební cesty. Z toho důvodu není možné provádět kontroly letadel při dovozu do ČR ze třetích zemí dle standardních postupů. Výjimka ze standardních postupů je specifikována na stránce: Výjimky ze standardních postupů letové způsobilosti

Je udělená nějaká výjimka pro prodlužování kvalifikací během nouzového stavu?

Ano, více informací naleznete na stránce: Reakce na nouzový stav v části “Výjimky vydané pro potřeby zachování provozu po dobu nouzového stavu”.

« Previous Page Next Page »