Jak už byly informovány letecké školy, odbor způsobilosti leteckého personálu vydává a provádí změny do průkazů a osvědčení pilotů a techniků údržby letadel v řádu několika pracovních dní.
V případě podání neúplné žádosti s chybějícími údaji je žadatel vyzván k jejímu doplnění telefonicky, případně e-mailem. Obvykle je nový průkaz vytištěn a připraven k vyzvednutí do 5-ti pracovních dní od doručení kompletní žádosti. Tato lhůta se může mírně prodloužit v závislosti na počtu vyřizovaných žádostí. O možnosti vyzvednutí připraveného průkazu je žadatel informován telefonicky, případně e-mailem.
Vydání a změna průkazu na počkání již není možná z kapacitních důvodů. Tato flexibilní a jistě příznivá forma vyřizování žádostí pilotů je již pro ÚCL nadále neudržitelná. Od zavedení této praxe před mnoha lety došlo za uplynulé roky k postupnému nárůstu počtu pilotů, které Úřad eviduje, za posledních 10 let jde jen u kategorie pilot letounů o navýšení o 40 %, a toto navýšení přináší zvýšené časové nároky na úřední osoby, které se žádostem leteckého personálu věnují. Aby byl současně zachován prostor pro zpracování dalších svěřených agend v požadované kvalitě, přistoupil Úřad k tomuto opatření. Žádáme tímto letecké školy o spolupráci, aby pomohly žadatelům s kontrolou obsahu žádosti, zda je kompletní, aby se co nejvíce omezil počet neúplných žádostí a průkazy tak mohly být vyřizovány v co možná nejkratších lhůtách.