Vážení klienti, stránky ÚCL včetně jednotlivých portálů (drony, ověřování spolehlivosti, letecký rejstřík) nebyly od 27. 2. večer do 28. 2. (cca 9:30) dostupné. Nyní jsou však již všechny weby funkční. Za vzniklé komplikace se omlouváme. Dear clients, The CAA websites, including web portals (drones, background check certifications, aviation register), were not available from the evening […]
Na stránce Pravidelná školení oprávněných pracovníků OP a pověřených pracovníků PP, PPKB byly zveřejněny prezentace ze seminářů, které proběhly v listopadu a prosinci 2023 a v lednu 2024.
Dne 17. února 2024 pořádal ÚCL v Mladé Boleslavi setkání se senior examinátory a organizacemi pro výcvik SPL. Toto setkání obsahem naplňovalo požadavek na seminář pro instruktory kluzáků. Níže si můžete prohlédnout některé prezentace použité při semináři.
Byla vydána revize Emergency EASA AD 2023-0190R1-E na vrtulníky EC 130 T2 (všech výrobních čísel s AH modifikací 079809 z výroby) společnosti Airbus Helicopters.
Bylo vydáno Emergency TC AD CF-2024-05-E na motory PT6A-64, PT6A-66, PT6A-66A, PT6A-66B, PT6A-66D, PT6A-66T, PT6A-67, PT6A-67A, PT6A-67AF, PT6A-67AG, PT6A-67B, PT6A-67D, PT6A-67F, PT6A-67P, PT6A-67R, PT6A-67RM, PT6A-67T, PT6A-68, PT6A-68B, PT6A-68C, PT6A-68D, PT6A-68T, PT6E-67XP a PT6E-66XT společnosti Pratt & Whitney Canada (P&WC).
Sekce letová uveřejňuje změnu č. 5 směrnice CAA-SL-039-n-14 – Postupy pro schválení SPA HEMS. Uvedená změna odráží změny nařízení (EU) č. 965/2012 pokud jde o požadavky na vrtulníkovou leteckou záchrannou službu. Účinnost změny č. 5 je od 1. 3. 2024. Aktuální znění směrnice naleznete na stránce – Postupy pro udělení/změnu schválení.
Sekce letová, Oddělení obchodní letecké dopravy uveřejňuje Informační věstník č. 01/2024 obsahující informace k implementaci změn nařízení (EU) č. 965/2012 s účinností k 25. 5. 2024, které se týkají vrtulníkové letecké záchranné služby. Věstník naleznete na stránce – Informační věstníky.
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0040-E na motory M601 společnosti GE Aviation Czech s.r.o..Tyto motory mohou být na letadlech Aircraft Industries (dříve LET) L-410; Air Tractor AT-300, AT-400 a AT-500; Allied Ag Cat Productions Inc. (dříve Grumman) G-164; Pacific Aerospace FU-24; PZL “Warszawa-Okecie” PZL-106 (Kruk); GENERAL ATOMICS AeroTec Systems GmbH (dříve RUAG, Dornier) Do 28; Thrush […]
Agentura EASA uveřejnila revizi EASA Safety Information Bulletine (SIB) 2024-03R1, který informuje o neshodě některých výrobních řad přijímačů SBAS výrobce Collins Aerospace s normou RTCA DO-229, což se projevuje nesprávným zpracováním zpráv o integritě (MT6).
Byla vydána revize Emergency EASA AD 2024-0037R1-E na motory E4 a E4P společnosti Austro Engine GmbH.Tyto motory mohou být na letadlech DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.