Z důvodu zajištění plynulého přechodu provozu bezpilotních systémů dle podmínek zeměpisných zón stanovených v rámci omezeného prostoru LKR10 – UAS, který je spojen se změnou zmíněného omezeného prostoru ze dne 1. 1. 2024 bude nadále, a to do 29. 2. 2024, jakožto provoz na základě Oprávnění k letu považován také provoz na základě Oprávnění k provozu.
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0037-E na motory E4, E4P společnosti Austro Engine GmbH. Tyto motory mohou být na letadlech DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.
Byla vydána metodická pomůcka oddělení dohledu 1/2023, Publikování navigačních výstrah formou zpráv NOTAM ver. 1.1, s účinností od 1. 2. 2024.
Odbor provozu letadel uveřejňuje termíny školení pro prodloužení speciálního oprávnění Řídící seskoků pro rok 2024. Termíny a informace ke školení naleznete na stránce – Parašutismus\Důležité provozní informace.
Byly uveřejněn příkaz k zachování letové způsobilosti (PZZ) CAA-AD-1-001/2024, který se vztahuje na letadla Super Aero 45 a Aero145 společnosti Aircraft Industries, a.s., L40 společnosti HPH, s.r.o. a L60 společnosti EVEKTOR, s.r.o..
Vážení plachtaři, v poslední době nejen u nás, ale v celé Evropě narůstá počet poškození a počet nehod kluzáků, které jsou způsobeny v důsledku nesprávného sestavení kluzáků, špatným zapojením a zajištěním orgánů řízení, nebo opotřebením sestavovacích prvků.
Byla vydána tato dvě emergency AD:
Byla vydána metodická pomůcka OLNS – Postup pro schválení návrhu letových postupů s účinností k 1. 4. 2024.
Agentura EASA uveřejnila EASA Safety Information Bulletine 2024-01, který se týká používání mobilních telefonů využívajících technologii 5G na palubách letadel. Uvedený dokument naleznete na stránce Praktické informace – Provoz letadel.
Od 1. ledna 2024 je Letecký stavební úřad převeden pod nově vzniklý Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ). Veškerou korespondenci a komunikaci tedy prosím směřujte již na DESÚ. Kontaktní údaje naleznete pod odkazem https://desu.gov.cz/Kontakt.html