Na stránce Pravidelná školení oprávněných pracovníků OP a pověřených pracovníků PP, PPKB byly zveřejněny prezentace ze seminářů, které proběhly v listopadu a prosinci 2023 a v lednu 2024.
Dne 17. února 2024 pořádal ÚCL v Mladé Boleslavi setkání se senior examinátory a organizacemi pro výcvik SPL. Toto setkání obsahem naplňovalo požadavek na seminář pro instruktory kluzáků. Níže si můžete prohlédnout některé prezentace použité při semináři.
Byla vydána revize Emergency EASA AD 2023-0190R1-E na vrtulníky EC 130 T2 (všech výrobních čísel s AH modifikací 079809 z výroby) společnosti Airbus Helicopters.
Bylo vydáno Emergency TC AD CF-2024-05-E na motory PT6A-64, PT6A-66, PT6A-66A, PT6A-66B, PT6A-66D, PT6A-66T, PT6A-67, PT6A-67A, PT6A-67AF, PT6A-67AG, PT6A-67B, PT6A-67D, PT6A-67F, PT6A-67P, PT6A-67R, PT6A-67RM, PT6A-67T, PT6A-68, PT6A-68B, PT6A-68C, PT6A-68D, PT6A-68T, PT6E-67XP a PT6E-66XT společnosti Pratt & Whitney Canada (P&WC).
Sekce letová uveřejňuje změnu č. 5 směrnice CAA-SL-039-n-14 – Postupy pro schválení SPA HEMS. Uvedená změna odráží změny nařízení (EU) č. 965/2012 pokud jde o požadavky na vrtulníkovou leteckou záchrannou službu. Účinnost změny č. 5 je od 1. 3. 2024. Aktuální znění směrnice naleznete na stránce – Postupy pro udělení/změnu schválení.
Sekce letová, Oddělení obchodní letecké dopravy uveřejňuje Informační věstník č. 01/2024 obsahující informace k implementaci změn nařízení (EU) č. 965/2012 s účinností k 25. 5. 2024, které se týkají vrtulníkové letecké záchranné služby. Věstník naleznete na stránce – Informační věstníky.
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0040-E na motory M601 společnosti GE Aviation Czech s.r.o..Tyto motory mohou být na letadlech Aircraft Industries (dříve LET) L-410; Air Tractor AT-300, AT-400 a AT-500; Allied Ag Cat Productions Inc. (dříve Grumman) G-164; Pacific Aerospace FU-24; PZL “Warszawa-Okecie” PZL-106 (Kruk); GENERAL ATOMICS AeroTec Systems GmbH (dříve RUAG, Dornier) Do 28; Thrush […]
Agentura EASA uveřejnila revizi EASA Safety Information Bulletine (SIB) 2024-03R1, který informuje o neshodě některých výrobních řad přijímačů SBAS výrobce Collins Aerospace s normou RTCA DO-229, což se projevuje nesprávným zpracováním zpráv o integritě (MT6).
Byla vydána revize Emergency EASA AD 2024-0037R1-E na motory E4 a E4P společnosti Austro Engine GmbH.Tyto motory mohou být na letadlech DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.
Z důvodu zajištění plynulého přechodu provozu bezpilotních systémů dle podmínek zeměpisných zón stanovených v rámci omezeného prostoru LKR10 – UAS, který je spojen se změnou zmíněného omezeného prostoru ze dne 1. 1. 2024 bude nadále, a to do 29. 2. 2024, jakožto provoz na základě Oprávnění k letu považován také provoz na základě Oprávnění k provozu.