Aktuality

13. 5. 2022

Vydání emergency UK CAA AD G-2022-0010-E na palivové lahve (Part Number CB2990) používané v balonech společnosti CAMERON BALLOONS Ltd

Bylo vydáno emergency UK CAA AD G-2022-0010-E na palivové lahve (Part Number CB2990) používané v balonech společnosti CAMERON BALLOONS Ltd (bližší určení v AD).

13. 5. 2022

Aktualizace seznamů oprávněných organizací

Byla uveřejněna změna oprávnění CZ.145.0039 společnosti ABS Jets, a.s.. Seznamy všech oprávněných organizací

12. 5. 2022

Uveřejnění postupů pro vydání/změnu AOC pro provozovatele místních letů VFR bez provozní licence a provozovatele místního provozu vrtulníků dle čl. 5, odst. 1a nařízení (EU) č. 965/2012 (CAA-SL-058-n-22)

Odbor provozu letadel, sekce letové uveřejňuje postupy pro vydání/změnu AOC pro provozovatele místních letů VFR bez provozní licence a provozovatele místního provozu vrtulníků dle čl. 5, odst. 1a nařízení (EU) č. 965/2012 – Směrnice CAA-SL-058-n-22. Uvedení provozovatelé obchodní letecké dopravy nemusí být držitelé provozní licence dle nařízení (ES) č. 1008/2008. Účinnost směrnice je od 1. […]

10. 5. 2022

Dohoda o zápočtu vojenské služby vojenského leteckého personálu pro průkaz pilota PPL(A/H)

Dnes byla ředitelem Úřadu pro civilní letectví Davidem Jágrem a ředitelem Odboru dohledu nad vojenským letectvím Sekce průmyslové spolupráce Ministerstva obrany Lubomírem Sittou podepsána Dohoda o zápočtu vojenské služby vojenského leteckého personálu pro průkaz pilota PPL(A/H). Podpisem dohody stvrzená možnost využití příslušné praxe získané vojenským leteckým personálem v rámci plnění jeho služebních povinností ukazuje, že jak […]

9. 5. 2022

Uveřejnění Servisního bulletinu č. 02/04/2022 – Informace o značení modifikace vrchlíku HOP 260MultiS

Oddělení zvláštního provozu uveřejňuje Servisní bulletin č. 02/04/2022 společnosti JOJOWINGS s.r.o., který se týká značení modifikace vrchlíku HOP 260MultiS. Uvedený bulletin najdete na stránce Parašutismus\Bezpečnostní informace.

6. 5. 2022

Epocha k Úřadu pro civilní letectví, 4. díl

Pokračujeme v článku Epocha 4. dílem. Období od roku 1948 do roku 1968 bylo z pohledu formování systému státního dozoru zásadní nejen kvůli tomu, že se v roce 1965 poprvé setkáváme se Státní leteckou inspekcí. Hnacím motorem tehdejších reforem byla snaha jasně oddělit provozní činnosti státního aparátu od činností souvisejících se státním dozorem.

5. 5. 2022

Žádost o poskytnutí informací ohledně hluku

ÚCL žádá provozovatele letadel s pevnými křídly s MCTOM 34 000 kg nebo více nebo s osvědčením pro maximální počet 19 nebo více míst pro cestující pro daný typ, přičemž se nezapočítávají místa určená pouze pro posádku, aby prostřednictvím portálu EASA Environmental Portal poskytli do databáze Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) požadované hlukové […]

4. 5. 2022

Informace o projektu EAMR

EASA zřídila Evropský letecko-lékařský archiv (European Aviation Medical Repository = EAMR).  Od 01.01.2022 mají všichni letečtí lékaři povinnost zadávat údaje o lékařských prohlídkách profesionálních pilotů (1. třída zdravotní způsobilosti) do EAMR. Každý pilot absolvující takové vyšetření musí leteckému lékaři sdělit svou mailovou adresu.

3. 5. 2022

Aktualizace seznamů oprávněných organizací

Byla uveřejněna změna oprávnění CZ.CAMO.0003 společnosti ABS Jets, a.s.. Seznamy všech oprávněných organizací

2. 5. 2022

Vydání Emergency EASA AD 2022-0077-E na vrtulníky AS 350, AS 355, EC 130 společnosti Airbus Helicopters a vrtulníky EC 135, EC 635, MBB-BK 117 společnosti Airbus Helicopters Deutschland

Bylo vydáno Emergency EASA AD 2022-0077-E na vrtulníky AS 350, AS 355, EC 130 společnosti Airbus Helicopters a vrtulníky EC 135, EC 635, MBB-BK 117 společnosti Airbus Helicopters Deutschland.