Agentura EASA uveřejnila Safety Information Bulletin (SIB) 2023-05, který se týká možných rizik spojených s nárůstem letového provozu během letní sezóny 2023. SIB se týká provozovatelů letadel, letišť, poskytovatelů ATM/ANS, organizacích údržby, organizací CAMO a ATO. Agentura EASA v tomto SIB přináší doporučení uvedeným poskytovatelům služeb jak čelit těmto rizikům a možným problémům, spojeným zejména […]
Úřad pro civilní letectví s účinností od 17. 07. 2023 zřídil opatřením obecné povahy (čj.003708-23-701 ze dne 21. 03. 2023) ATZ České Budějovice, TMA České Budějovice a LKRMZ 1 České Budějovice. Tato změna bude publikována v AIP ČR, Military AIP a ve VFR příručce a prostřednictvím AIC.
Ke dni 28. 4. 2023 vstupuje platnost směrnice verze 3.0 čj. 004560-23-701 směrnice CAA/S-SP-016-2/2019 „Požadavky na dokumentaci pro systémy/složky“.
Úřad pro civilní letectví upozorňuje, že agentura EASA uveřejnila dne 17. 2. 2023 revizi bezpečnostího bulletinu (SIB) 2022-02R1 “Global Navigation Satellite System Outage Leading to Navigation / Surveillance Degradation”.
Vážení poskytovatelé služeb, rádi bychom Vás požádali o vyplnění níže uvedeného dotazníku ICAO, který se týká přechodu z magnetického na zeměpisný sever v rámci letecké navigace. Dotazník, který je určen provozovatelům letadel, letišť, poskytovatelům ANS a ATC, výrobcům letecké techniky, tvůrcům letových postupů, apod., vyplňujte online formou nejpozději do 30. 10. 2022. Děkujeme vám za […]
Odbor navigačních služeb ÚCL informuje leteckou veřejnost o uveřejnění schváleného revidovaného Plánu výkonnosti České republiky pro třetí referenční období (2020–2024) v souladu s čl. 16 písm. a) PNK (EU) 2019/317, ze dne 11. února 2019, kterým se stanoví systém sledování výkonnosti a systém poplatků v jednotném evropském nebi a kterým se ruší prováděcí nařízení (EU) […]
Odbor navigačních služeb ÚCL publikoval formuláře použitelné pro žádost o schválení a popis AltMoC v oblasti ATM/ANS a TO spolu s pokyny pro jejich vyplnění. Uvedené dokumenty naleznete na stránce AltMoC.
Dne 4. 3. 2022 bylo státním podnikem Řízení letového provozu České republiky po více než dvaceti letech ukončeno používání dosavadního systému řízení letového provozu a do provozu byl plně nasazen systém nové generace TopSky, jehož ambicí je zajistit plnění vysokých technických i kapacitních požadavků kladených na systémy řízení v 21. století.
Úřad pro civilní letectví upozorňuje uživatele vzdušného prostoru zamýšlející provádět let v CTR Ruzyně a nebo na/z LKPR, že dnem 24. 2. 2022 nastává účinnost změny v poskytování letových provozních služeb na stanovišti TWR, resp. Ruzyně Tower (134,560), Ruzyně Delivery (120,060) a Ruzyně Ground (121,910), které budou od tohoto data poskytovány pouze v anglickém jazyce.
Odbor navigačních služeb ÚCL informuje leteckou veřejnost o uveřejnění návrhu revidovaného Plánu výkonnosti České republiky pro třetí referenční období (2020–2024) v souladu s čl. 38(1) písm. (c) PNK (EU) 2019/317, ze dne 11. února 2019, kterým se stanoví systém sledování výkonnosti a systém poplatků v jednotném evropském nebi a kterým se ruší prováděcí nařízení (EU) […]