Dnem 24.3.2020 vstupuje v platnost Část ML Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. Všechny potřebné aktualizované formuláře spojené se směrnicí CAA-ST-098-9/09 – Postupy pro vydávání ARC letadlům nezávislým osvědčujícím personálem, jsou od 24.3.2020 dostupné.
Pro snadnější tvorbu programu údržby letadla byly uveřejněny formuláře: CAA/F-ST-178-n/09 (Část M) CAA/F-ST-246-n/20 (Část ML)
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2020-0068-E pro všechna výrobní čísla letadla L 23 Super-Blaník.
Byla vydána změna č.6 “údržbové” směrnice CAA/ST-092-n/07 – Dodatečné požadavky na provádění údržby a na tvorbu programů údržby letadel, jejichž typové osvědčení bylo podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 převedeno pod pravomoc EASA (transferovaná letadla).
Pro snadnější zavedení Part ML vydává ÚCL poradní oběžník PO/ST – Part ML – ML.A.302 pro tvorbu programu údržby. Úkony údržby, striktně doporučené ÚCL, budou pro další typy letadel průběžně doplňovány (zde).
ÚCL na základě množících se dotazů informuje, že se změny v závaznosti systému údržbových lhůt spojených se změnou Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014, která vstoupí v platnost 24.3.2020, týkají pouze letadel transferovaných (pod působností EASA) a netýkají se tzv. annexovaných letadel (tj. letadel dle Annexu I Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139). U annexovaných letadel zatím […]
ÚCL zveřejnil základní informace plynoucí ze změny Nařízení Komise (EU) 1321/2014, týkající se zavedení nových Částí (Část ML, Část CAMO, Část CAO).
Agentura EASA aktualizovala Safety Information Bulletin (SIB) 2020-02R2, který se vztahuje k doporučením pro provozovatele letadel, letišť a národním úřadům ve vztahu ke snížení rizika šíření uvedeného viru.
Byl vydán Transport Canada CASA 2019-08 týkající se neschválených letadlových částí distribuovaných firmou Sofly Aviation Services, Inc.
Bylo vydáno FAA AD 2020-03-16 na letadla Textron Aviation Inc. (Cessna Aircraft Company) modely 210G, T210G, 210H, T210H, 210J, T210J, 210K, T210K, 210L, T210L, 210M a T210M.