Aktuální díl se zaměří na vývoj a organizaci státní správy ve věcech civilního letectví v době normalizace. Toto období bylo opět ve znamení řady restrukturalizací a nestability.
Bylo vydáno emergency UK CAA AD G-2022-0010-E na palivové lahve (Part Number CB2990) používané v balonech společnosti CAMERON BALLOONS Ltd (bližší určení v AD).
Byla uveřejněna změna oprávnění CZ.145.0039 společnosti ABS Jets, a.s.. Seznamy všech oprávněných organizací
Odbor provozu letadel, sekce letové uveřejňuje postupy pro vydání/změnu AOC pro provozovatele místních letů VFR bez provozní licence a provozovatele místního provozu vrtulníků dle čl. 5, odst. 1a nařízení (EU) č. 965/2012 – Směrnice CAA-SL-058-n-22. Uvedení provozovatelé obchodní letecké dopravy nemusí být držitelé provozní licence dle nařízení (ES) č. 1008/2008. Účinnost směrnice je od 1. […]
Dnes byla ředitelem Úřadu pro civilní letectví Davidem Jágrem a ředitelem Odboru dohledu nad vojenským letectvím Sekce průmyslové spolupráce Ministerstva obrany Lubomírem Sittou podepsána Dohoda o zápočtu vojenské služby vojenského leteckého personálu pro průkaz pilota PPL(A/H). Podpisem dohody stvrzená možnost využití příslušné praxe získané vojenským leteckým personálem v rámci plnění jeho služebních povinností ukazuje, že jak […]
Oddělení zvláštního provozu uveřejňuje Servisní bulletin č. 02/04/2022 společnosti JOJOWINGS s.r.o., který se týká značení modifikace vrchlíku HOP 260MultiS. Uvedený bulletin najdete na stránce Parašutismus\Bezpečnostní informace.
Pokračujeme v článku Epocha 4. dílem. Období od roku 1948 do roku 1968 bylo z pohledu formování systému státního dozoru zásadní nejen kvůli tomu, že se v roce 1965 poprvé setkáváme se Státní leteckou inspekcí. Hnacím motorem tehdejších reforem byla snaha jasně oddělit provozní činnosti státního aparátu od činností souvisejících se státním dozorem.
ÚCL žádá provozovatele letadel s pevnými křídly s MCTOM 34 000 kg nebo více nebo s osvědčením pro maximální počet 19 nebo více míst pro cestující pro daný typ, přičemž se nezapočítávají místa určená pouze pro posádku, aby prostřednictvím portálu EASA Environmental Portal poskytli do databáze Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) požadované hlukové […]
EASA zřídila Evropský letecko-lékařský archiv (European Aviation Medical Repository = EAMR). Od 01.01.2022 mají všichni letečtí lékaři povinnost zadávat údaje o lékařských prohlídkách profesionálních pilotů (1. třída zdravotní způsobilosti) do EAMR. Každý pilot absolvující takové vyšetření musí leteckému lékaři sdělit svou mailovou adresu.
Byla uveřejněna změna oprávnění CZ.CAMO.0003 společnosti ABS Jets, a.s.. Seznamy všech oprávněných organizací