Byl aktualizován Zkušební řád ÚCL pro zkoušky z teoretických znalostí s platností od 23.03.2022. Významné změny: Pro zkoušky profesionálních pilotů a přístrojových kvalifikací je používána databáze otázek ECQB 2022. Rozvržení a počet otázek v testech pro jednotlivé předměty a čas na testy z jednotlivých předmětů odpovídají požadavkům AMC&GM k Part-ARA – vydání 1, změna 10. Certifikát vydaný ATO s doporučením ke […]
V pátek 18. 3. 2022 bylo chybou na straně dodavatele informačního systému ÚCL omylem odesláno upozornění na konec platnosti dokladů o spolehlivosti. Platnost dokladů není dotčena, za vzniklou chybu se omlouváme. On Friday 18 March 2022, by mistake on the part of the information system supplier, the information notifying the expiration of the Background Check Certificate […]
Agentura EASA uveřejnila výše uvedený bezpečností bulletin (SIB). Žádáme provozovatele letadel, aby se seznámili s jeho obsahem a zavedli do svého provozu doporučení, která jsou v něm uvedena. Uvedený SIB naleznete na stránce – Provoz\Praktické informace.
Byla uveřejněna tato nová oprávnění: CZ.CAMO.0050 společnosti NISA AIR spol. s r.o., CZ.CAO.0097 společnosti CAMURO Consulting a.s.. Seznamy všech oprávněných organizací
V souvislosti s omezujícími opatřeními vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině EASA na svých stránkách vypublikovala informace, které mají dopad na civilní letectví. Doporučujeme proto sledovat dále uvedené stránky a publikované informace, které budou průběžně aktualizovány. https://www.easa.europa.eu/the-agency/restrictive-measures-russia
Odbor provozu letadel uveřejňuje směrnici CAA-SL-056-n-22 – Zavedení postupů pro kontrolní lety po údržbě dle nařízení (EU) č. 965/2012. Směrnice je účinná od 15. 3. 2022. Dokument naleznete na stránce – Postupy pro udělení / změnu schválení.
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2022-0043-E na motorové kluzáky SF 25 společnosti SCHEIBE AIRCRAFT GmbH.
V poslední době se objevily informace, že letecké úřady v některých okolních státech odmítají zapisovat do svých leteckých rejstříků letouny s maximální vzletovou hmotností (MTOM) do 600 kg bez typového osvědčení.Tyto státy totiž nepřistoupili k tzv. OPT-OUTu dle čl. 2 odst. 8 nařízení (EU) 2018/1139.
Odbor provozu letadel uveřejňuje změnu výjimky z plnění požadavku SERA.4001(b), určenou pro provozovatele vrtulníkové letecké záchranné služby (HEMS). Aktuální i původní výjimku naleznete na stránce Provoz\Praktické informace.