Dne 4. 3. 2022 bylo státním podnikem Řízení letového provozu České republiky po více než dvaceti letech ukončeno používání dosavadního systému řízení letového provozu a do provozu byl plně nasazen systém nové generace TopSky, jehož ambicí je zajistit plnění vysokých technických i kapacitních požadavků kladených na systémy řízení v 21. století.
8. listopadu 2021 přijala Evropská Komise nařízení č. 2021/1963, kterým se upravují Část 145 a Část M nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. Nejpodstatnějším bodem tohoto nového nařízení je vytvoření článku 145.A.200, který stanovuje povinnost údržbových organizací oprávněných podle Části 145 zavést Systém řízení (Safety Management System – SMS).
Bylo vydáno EASA AD 2022-0034 na motory M601/H80 společnosti GE Aviation Czech s.r.o..
Úřad vydává Směrnici pro posouzení rizika specifické kategorie provozu (SORA) bezpilotních systémů (CAA/S-SP-034-n/2022), na základě které může žadatel pro přípravu žádosti o oprávnění k provozu zvážit kvantifikační hledisko hustoty zalidnění.
Byla vydána oprava Emergency EASA AD 2021-0283R1-E Correction na vrtulníky EC 130 společnosti AIRBUS HELICOPTERS.
Byla uveřejněna změna oprávnění CZ.CAMO.0089 společnosti Flying Academy s.r.o.. Seznamy všech oprávněných organizací
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2022-0029-E na záchranné padáky ATL-88/90-1B, komerčně známé jako ATL-15 SL (bližší určení v AD), společnosti MARS a.s..
Formou článku jsme uveřejnili krátké zamyšlení pro piloty před zahájením nové letové sezóny. Zejména s důrazem na plánování letů přes různé prostory a komunikaci.
Byla uveřejněna tato oprávnění: CZ.CAO.0030 společnosti Hradecká letecká servisní s.r.o., a změna oprávnění CZ.MG.0060 společnosti QA Aviation s.r.o. (změna názvu společnosti). Seznamy všech oprávněných organizací