Bylo vydáno Emergency EASA AD 2021-0235-E na vrtulníky EC 130 společnosti AIRBUS HELICOPTERS.
Dne 15.10.2021 byla zveřejněna změna č. 4 postupu CAA-ZLP-103 Postupy pro zkoušky z angličtiny ICAO a IFR. Tato změna umožňuje splnit požadavky ustanovení Part-FCL.055 (d) a (e) na držitele kvalifikací IR / EIR / BIR, tj. prokázat schopnost používat anglický jazyk na odpovídající úrovni způsobilosti, i jiným způsobem než zkouškou z angličtiny IFR.
Oddělení leteckých předpisů uveřejnilo české znění následujícího rozhodnutí výkonného ředitele Evropské agentury pro bezpečnost letectví: Rozhodnutí výkonného ředitele 2021/004/R ze dne 4. března 2021, kterým se vydává následující: 5. vydání Certifikační specifikací a poradenského materiálu pro návrh letišť (CS-ADR-DSN) (CS-ADR-DSN – 5. vydání).
Bylo uveřejněno nové oprávnění CZ.CAO.0053 společnosti OKAir Aviation s.r.o.. Seznamy všech oprávněných organizací
Odbor navigačních služeb ÚCL informuje leteckou veřejnost o uveřejnění návrhu revidovaného Plánu výkonnosti České republiky pro třetí referenční období (2020–2024) v souladu s čl. 38(1) písm. (c) PNK (EU) 2019/317, ze dne 11. února 2019, kterým se stanoví systém sledování výkonnosti a systém poplatků v jednotném evropském nebi a kterým se ruší prováděcí nařízení (EU) […]
Krátké zamyšlení nad rozhodnutím, zda používat nebo nepoužívat odpovídače při létání.
Seznamy oprávnění byly doplněny o: nová oprávnění CZ.CAO.0079 a CZ.006.0079-CAO společnosti Letecký servis Plasy, s.r.o., nové oprávnění CZ.CAMO.0005 společnosti DSA, a.s. a změna oprávnění CZ.145.0059 společnosti Hradecká letecká servisní s.r.o.. Seznamy všech oprávněných organizací
Seznamy oprávnění byly doplněny o: nové oprávnění CZ.CAO.0057 společnosti PRAGA Avia s.r.o., změnu oprávnění CZ.CAO.0002 společnosti Air Center One s.r.o. a změnu oprávnění CZ.MG.0030 společnosti Hradecká letecká servisní s.r.o.. Seznamy všech oprávněných organizací
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2021-0223-E na kluzáky, motorové kluzáky Glasflügel 304 společnosti HPH SPOL.s r.o..
Sdělení Odboru provozu letadel: Z dosavadní praxe ÚCL při posuzování kvalifikovanosti osob odpovědných za výcvik posádek vyplynulo, že je mnohdy velice problematické získání kvalifikaci TRI (např. z důvodu dostupnosti vhodných simulátorů pro daný typ letadla) a pak především její udržení. Na základě výše uvedeného Odbor provozu letadel při posuzování žádostí o schválení osoby odpovědné za výcvik posádek […]