Byl vydán poradní oběžník PO/TI – L8/A.2.7.6.1d “Vydání Zvláštního osvědčení letové způsobilosti (ZOLZ) letadlu v kategorii HISTORICKÁ”. Legislativní změny předpisů L8/A a L6/II budou uveřejněny v říjnu 2024. Bližší informace ke změně legislativy, vysvětlení filosofie a důvodů zavedení kategorie.
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0172-E na motory E4 a E4P společnosti Austro Engine GmbH. Tyto motory mohou být na letadlech DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.
Byl vydán FAA ACS (Airworthiness Concern Sheet) vztahující se na letadla SR20, SR22 a SR22T společnosti Cirrus. FAA vyjádřil ve svém oběžníku obavu ohledně letové způsobilosti výše uvedených letadel.Ve zkratce lze uvést následující: “FAA obdržel hlášení o selhání páky přípustě na letounu Cirrus SR20. Při vzletu se při přidávání plného plynu páka přípustě ulomila. Pilot […]
Ve středu 9. října 2024 od 9:00 do 16.15 hod se v objektu CACT Praha (velká učebna) uskuteční školení v rámci povinného pokračovacího teoretického výcviku zkušebního pilota a technika ÚCL. Informace o školení
Sekce letová, odbor provozu letadel uveřejňuje změnu č. 5 směrnice CAA-SL-016-n-14 (Provoz na/z PIS). Účinnost změny je od 15. 8. 2024. Aktuální znění směrnice, včetně nového vzoru žádosti o schválení naleznete na stránce – Postupy pro udělení / změnu schválení.
Byl uveřejněn aktualizovaný seznam pověřených pracovníků PP (podle CAA-TI-008-n/98).
Sekce letová, Odbor provozu letadel uveřejňuje změnu č. 3 směrnice CAA-SL-020-n-14, včetně nového formuláře žádosti. Účinnost změny je od 12. 8. 2024. Aktuální dokumenty naleznete na stránce – Postupy pro udělení/změnu schválení.
Odbor regulace a UAS uveřejnil české znění následujícího rozhodnutí výkonného ředitele EASA:
Odbor regulace a UAS uveřejnil česká znění následujících rozhodnutí výkonného ředitele EASA:
Odbor regulace a UAS uveřejnil česká znění následujících rozhodnutí výkonného ředitele EASA: