Aktuality

15. 10. 2024

Vydání EASA AD 2024-0194 na motory M601 společnosti GE Aviation Czech s.r.o.

Bylo vydáno EASA AD 2024-0194 na motory M601 společnosti GE Aviation Czech s.r.o.. Tyto motory mohou být na letadlech Aircraft Industries (dříve LET) L-410; Air Tractor AT-300, AT-400 a AT-500; Allied Ag Cat Productions Inc. (dříve Grumman) G-164; PZL “Warszawa-Okecie” PZL-106 (Kruk); GENERAL ATOMICS AeroTec Systems GmbH (dříve RUAG, Dornier) Do 28; Thrush Aircraft (dříve Quality, […]

15. 10. 2024

Aktualizace seznamu oprávněných pracovníků – nezávislého osvědčujícího personálu (k 15.10.2024)

Byl uveřejněn aktualizovaný seznam nezávislého osvědčujícího personálu (podle CAA-ST-098-n/09).

14. 10. 2024

Uveřejnění Informačního věstníku č. 05/2024 – Podávání hlášení k únavě posádky, která má nebo by mohla mít dopad na jeho schopnost bezpečného výkonu jeho povinností během letu

Sekce letová, Odbor provozu letadel uveřejňuje Informační věstník č. 05/2024 upozorňující na povinnost podávat povinné hlášení ve smyslu prováděcího nařízení Komise (EU) 2015/1018, kterým se stanoví seznam klasifikovaných událostí v civilním letectví, které podléhají povinnému hlášení podle nařízení EP a Rady (EU)č. 376/2014 – Únava člena posádky, která má nebo by mohla mít dopad na […]

11. 10. 2024

Oznámení o aktualizaci předpisů

Úřad pro civilní letectví oznamuje, že dne 3. října 2024 uveřejnilo Ministerstvo dopravy prostřednictvím Letecké informační služby (LIS) následující letecké předpisy, resp. jejich změny:

10. 10. 2024

Oznámení o konání semináře pro Pověřené pracovníky (PP, PPKB) a Oprávněné pracovníky (Nezávislý osvědčující personál)

Odbor způsobilosti letadel v provozu (OZL) informuje o konání semináře pro PP, PPKB a OP (nezávislý osvědčující personál) ve dnech 12.11.2024, 10.12.2024  nebo 14.01.2025, a to vždy od 09:00, na ÚCL Praha, ve velké zasedací místnosti.

4. 10. 2024

ATM Cyber Security Information Session

Ve dnech 1. – 3. 10. 2024 Úřad pro civilní letectví zorganizoval ve spolupráci s EUROCONTROL a s Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) seminář „ATM Cyber Security Information Session“.

23. 9. 2024

Informace ohledně používání paliva AKI 93

Někteří dodavatelé leteckého paliva začali dodávat palivo s označením AKI 93. Vzhledem k častým dotazům ohledně tohoto paliva uvádíme obecné informace, které mohou pomoci při rozhodování, zda lze toto palivo v daném letadle použít: Bezolovnatý benzín Gasoline AKI 93 je palivo, které je určeno výhradně pro letectví. 

20. 9. 2024

Aktualizace LKR10 – UAS

Úřad pro civilní letectví vydal OOP č.j. 13753-24-701, kterým dochází k úpravě omezeného prostoru LKR10-UAS. Tato úprava spočívá především v zavedení institutu gridů ve vztahu k provozu v blízkosti neřízených letišť a dále dochází k úpravě podmínek provozu v hustě osídleném prostoru pro bezpilotní letadla třídy C2.

11. 9. 2024

Uveřejnění EASA SIB 2024-12 (Use of Balloon Pilot Restraint Systems)

Agentura EASA uveřejňuje Bezpečnostní bulletin SIB 2024-12 (Use of Balloon Pilot Restraint Systems). Cílem dokumentu je zvýšit povědomí o rizicích spojených s dynamickým pohybem balonového obalu při tvrdém přistání, kdy může dojít k vymrštění pilota a ztrátě kontroly. Dokument doporučuje používání zajišťovacích systémů pro piloty horkovzdušných balonů, i když to není povinné, a upozorňuje na […]

11. 9. 2024

Udělení výjimky dle čl. 71 nařízení (EU) 2018/1139 – Používání zařízení pro určení polohy letadla v tísni (CAT.GEN.MPA.210)

Sekce letová uděluje výjimku z plnění požadavku CAT.GEN.MPA.210 k nařízení (EU) č. 965/2012 na vybavení letounů zařízením pro určení polohy letadla v tísni. Odchylně od uvedeného ustanovení CAT.GEN.MPA.210 mohou provozovatelé obchodní letecké dopravy uvedení v souvisejícím rozhodnutí plnit tento požadavek až od 1. 9. 2025. Více informací naleznete v souvisejícím rozhodnutí, které je uveřejněno na stránce Praktické […]