Odbor provozu letadel uveřejňuje změnu č. 4 směrnice CAA-SL-033-n-14 (Provoz RVSM). Změny oproti stávající verzi jsou označeny svislou čarou. Změna č. 4 je účinná od 1. 9. 2020. Aktuální znění naleznete na stránce – Postupy pro udělení / změnu schválení.
Byl vydán EASA SIB 2020-14 “Pitot-Static Issues After Storage due to the COVID-19 Pandemic”.
Úřad pro civilní letectví tímto oznamuje, že k 1. 8. 2020 byly aktualizovány platnosti některých udělených výjimek COVID-19, konkrétně výjimka pro prodlužování platnosti kvalifikací profesionálních pilotů, výjimka pro způsobilost examinátorů a výjimka z požadavků na teoretické zkoušky, bližší informace zde a na stránkách Způsobilost leteckého personálu. Platnost ostatních dříve udělených výjimek byla ukončena k 31. […]
The Civil Aviation Authority of the Czech Republic (CAA CZ) grants an exemption (the Exemption) from Part-FCL.025 requirements of the EU 1178/2011 regulation (Aircrew Regulation) according to the article 71 (1) of the EU 2018/1139 regulation (Basic Regulation) valid for theoretical examinations at CAA CZ.
Oddělení leteckých předpisů uveřejnilo česká znění následujících rozhodnutí výkonného ředitele EASA:
Bylo vydáno Emergency FAA AD 2020-16-51-E na letadla The Boeing Company – letadla – Model 737-300, -400, -500, -600, -700, -700C, -800, -900 a -900ER.
Vzhledem k tomu, že byla vydána Závěrečná zpráva ÚZPLN, je ve veřejném prostoru opět diskutován vážný incident, ke kterému došlo 22. 8. 2019 (vysazení pohonné jednotky za letu).
Oddělení zvláštního provozu odboru provozu letadel sekce letové uveřejňuje šablonu Provozní příručky (OM) a Standardních provozní postupů (SOP) pro provozovatel zvláštního provozu (SPO) – letouny a vrtulníky. Šablony OM a SOP jsou připravené v souladu s nařízením (EU) č. 965/2012 podle části ORO a SPO a příslušných AMC k ustanovením ORO.MLR.100 a SPO.OP.230. Uvedené dokumenty a další informace […]
Dne 24.3.2020 vstoupila v platnost změna Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014. Toto nařízení zavedlo mimo jiné změny v přístupu k údržbě vybraných „lehkých“ letadel a v důsledku toho se začaly používat jiné, zjednodušené postupy údržby. Výše uvedené nařízení se ale nevztahuje na letadla dle Annexu I Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139, tzv. „annexová letadla“.
Agentura EASA vydala revizi 3 k poradenskému materiálu (GM), který se týká výjimky dle článku 71(1) nařízení (EU) 2018/1139 (Základní nařízení) vztahující se k požadavkům na nedávnou praxi dle ustanovení ORO.FC.100(c) nařízení (EU) č. 965/2012 a FCL.060 nařízení (EU) č. 1178/2011 – opatření přijímaná v souladu s pandemií COVID-19.