ÚCL od roku 2020 při zkouškách teoretických znalostí (v řadě dokumentů označované jako teoretické zkoušky) na získání průkazu pilota PPL(A/H) a LAPL(A/H) uplatňuje novou databázi zkušebních otázek. Ta vychází z požadavků nařízení (EK) č. 1178/2011 v platném znění Způsobilost letových posádek na kurzy teoretických znalostí a zkoušky teoretických znalostí PPL(A/H) a LAPL(A/H), které jsou uvedeny […]
Evropská Komise připravila poradenský materiál pro provozovatele letadel ohledně připravenosti a reakce na ohnisko akutního respiračního onemocnění 2019-nCoV (koronaviru). Součástí materiálu je také rozhodovací diagram pro řešení těchto situací a informační leták připravený agenturou EASA.
Agentura EASA uveřejnila dne 3. února 2020 na svých internetových stránkách EASA Safety Information Bulletin (SIB) č. 2020-03 – Data Link Exemptions and Flight Plans.
Odbor provozu letadel, Sekce letové uveřejňuje kontrolní listy pro provádění kontrol provozovatelů balónů, kteří provádějí provoz v souladu s nařízením (EU) 2018/395.
Byl uveřejněn plán letů Střediska letového ověřování (SLO) podniku ŘLP ČR, s. p.
Sekce letová, Odbor provozu letadel, Oddělení obchodní letecké dopravy uveřejňuje Informační věstník 01/2020. Týká se implementaci EASA SIB No.: 2013-11R1 (ACAS II – Manoeuvres Based on Visual Acquisition of Traffic). Naleznete jej na stránce – Informační věstníky.
Bylo vydáno FAA Continued Airworthiness Notification to the International Community CAN-2020-03 na motory CFM International, S.A. CFM International (CFM) International LEAP–1B21, LEAP –1B23, LEAP –1B25, LEAP –1B27, LEAP –1B28, LEAP –1B28B1, LEAP –1B28B2, LEAP –1B28B2C, LEAP –1B28B3, LEAP –1B28BBJ1 a LEAP-1B28BBJ2 instalovaných na letadlech Boeing 737-8 a -9 (MAX).
Byl aktualizován seznam firem oprávněných k údržbě podle směrnice CAA-TI-006-n/98. Více podrobností naleznete na stránce Opravňování – pověřování organizací a osob.
ÚCL oznamuje veřejnosti, že Regulátor napětí P/N: LUN 2167.03-08 S/N: 0803218 , který byl sejmut z letadla L-410UVP-E , S/N 902511, je letově nezpůsobilý. Důkazy byly předloženy organizací EM Brno, kam byl regulátor zaslán na opravu. Jedná se o podvržený díl opatřený falešným certifikátem, který nikdy nebyl pod S/N 0803218 v EM Brno vyroben.
Sekce letová, odbor provozu letadel uveřejňuje v souladu se změnou nařízení (EU) č. 965/2012 – Směrnici CAA-SL-052-n-20 (Postupy pro udělení / změnu předchozího schválení postupů pro použití letadel, uvedených v AOC držitele AOC pro účely neobchodního provozu a zvláštního provozu jiným provozovatelem).