Zasílání dokladů o spolehlivosti e-mailem a změna úředních hodin útvaru ověřování spolehlivosti od 1. 11. 2024

23. 10. 2024

Od 16. 10. 2024 mohou žadatelé při žádosti o ověření spolehlivosti zvolit způsob doručení dokladu o spolehlivosti na kontaktní e-mail, čímž odpadne potřeba vyzvednutí dokladu osobně či zasílání dokladu poštou. Zároveň informujeme, že ke dni 1. 11. 2024 dochází ke změně úředních hodin útvaru ověřování spolehlivosti: https://www.caa.cz/kontakty/uredni-hodiny/. Oproti dosavadním úředním hodinám jsou nově úřední hodiny ve dnech úterý a čtvrtek zkráceny do 15:00, v pátek jsou zrušeny zcela.

V rámci zefektivnění procesu vyřizování žádostí o ověření spolehlivosti Úřad zavedl pro účely doručování dokladů o spolehlivosti nový způsob, kdy si nově mohou žadatelé o ověření spolehlivosti ve formuláři zvolit způsob doručení nového dokladu o spolehlivosti na kontaktní e-mail, který si v žádosti zvolí. Doklad o spolehlivosti je v takovém případě vystavován v elektronickém originále, lze jej tak plnohodnotně využít v podobě, v jaké byl doručen do e-mailové schránky. Doklad tehdy již nebude zároveň odesílán poštou, řízení končí odesláním dokladu na žadatelem uvedený e-mail.

V té souvislosti apelujeme na žadatele, aby jako kontaktní e-mail v žádosti uváděli zejména svou osobní e-mailovou adresu, nikoliv např. adresu zaměstnavatele či jiné osoby. Riziko doručení do nesprávných rukou nese žadatel vyplněním formuláře.

Možnost doručení dokladu e-mailem nelze zvolit u osob, které disponují datovou schránkou, u těch bude doklad zasílán výhradně do jejich datové schránky.

Vzhledem k obecnému využívání e-mailových schránek byla zároveň ve formuláři odstraněna možnost doručení dokladu poštou. V případě potřeby lze doklad poštou doručit na žádost žadatele.

Upozorňujeme, že případné jiné dokumenty v řízení (výzvy k odstranění nedostatků, usnesení o zastavení řízení, rozhodnutí o nespolehlivosti apod.) se žadatelům nadále doručují klasickým způsobem dle správního řádu (typicky poštou či do datové schránky).

Vzhledem k výše uvedené změně doručování dokladu, u které očekáváme, že bude využívána převážnou většinou žadatelů, společně s úbytkem osobních návštěv útvaru žadateli, bylo rovněž přistoupeno ke zkrácení úředních hodin útvaru ověřování spolehlivosti.

Podat žádost o ověření spolehlivosti v listinné podobě či vrátit stávající doklad můžete rovněž kdykoliv i mimo pracovní dobu vhozením do schránky před vstupem (z pravé strany budovy). Osobní návštěva přepážky je potřebná pouze, pokud jste si zvolili osobní formu vyzvednutí dokladu o spolehlivosti. Pokud je pro Vás složité navštívit útvar v úředních hodinách, doporučujeme při podání žádosti zvolit jiný způsob doručení dokladu (e-mailem či datovou schránkou). Pokud již máte žádost podanou a nové úřední hodiny Vám nevyhovují, kontaktujte Úřad skrze níže uvedené kontakty pro případnou změnu formy doručení.

Mimo úřední hodiny lze v případě dotazů či nesrovnalostí kontaktovat útvar ověřování spolehlivosti e-mailem na adresu overovani@caa.cz nebo podatelna@caa.cz, případně v pracovní době úřadu (Po – Čt do 16h, Pá do 15h) telefonicky na číslech 225 422 826, 225 422 553 či 225 422 554.

Máte nejasnosti? Zanechte nám vzkaz
Autor stránky: Šéfredaktor

Zanechat vzkaz:

Děkujeme za váš zájem nás zkontaktovat. Odpověď zašleme na vámi uvedený email. V případě dotazů nesouvisejících s touto stránkou využijte prosím možnosti v sekci Kontakty.
Vaším podnětem se bude zabývat: Šéfredaktor