S koncem roku 2023 pozbývá účinnost Článek 22 Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 a dále zůstane v účinnosti, pro UAS uvedená na trh před 1. lednem 2024, pouze Článek 20. To znamená, že letadla, která nejsou vybavena „C“ štítkem a byla na trh uvedena do konce roku 2023, budou dále provozována v rámci podkategorií provozu A1 v případě letadel lehčích než 250 g a v podkategorii A3 v případě letadel těžších než 250 g.
Dále dne 1. 1. 2024 vstupuje v účinnost ustanovení bodu UAS.SPEC.050 odst. 1 písm. l) bodu ii) přílohy Prováděcího nařízení. To znamená, že provozovatel je při provozu v rámci kategorie SPECIFIC povinen vybavit bezpilotní letadlo aktivním a aktualizovaným systémem dálkové identifikace. Přehled aktuálně dostupných systémů dálkové identifikace naleznete na stránkách agentury EASA zde: https://www.easa.europa.eu/en/domains/civil-drones-rpas/open-category-civil-drones.