Byly zveřejněny změny těchto směrnic: Tyto změny jsou platné od 01.11.2024.
Byla uveřejněna tato oprávnění: Seznamy všech oprávněných organizací
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0202-E na motory ARRIUS 2F společnosti SAFRAN Helicopter Engines. Tyto motory jsou (mimo jiné) instalovány na vrtulnících EC120 B společnosti Airbus Helicopters.
Bylo vydáno Emergency ANAC AD 2024-10-02-E na letadla EMB-545 a EMB-550 společnosti EMBRAER S.A..
Bylo vydáno EASA AD 2024-0194 na motory M601 společnosti GE Aviation Czech s.r.o.. Tyto motory mohou být na letadlech Aircraft Industries (dříve LET) L-410; Air Tractor AT-300, AT-400 a AT-500; Allied Ag Cat Productions Inc. (dříve Grumman) G-164; PZL “Warszawa-Okecie” PZL-106 (Kruk); GENERAL ATOMICS AeroTec Systems GmbH (dříve RUAG, Dornier) Do 28; Thrush Aircraft (dříve Quality, […]
Byl uveřejněn aktualizovaný seznam nezávislého osvědčujícího personálu (podle CAA-ST-098-n/09).
Odbor způsobilosti letadel v provozu (OZL) informuje o konání semináře pro PP, PPKB a OP (nezávislý osvědčující personál) ve dnech 12.11.2024, 10.12.2024 nebo 14.01.2025, a to vždy od 09:00, na ÚCL Praha, ve velké zasedací místnosti.
Někteří dodavatelé leteckého paliva začali dodávat palivo s označením AKI 93. Vzhledem k častým dotazům ohledně tohoto paliva uvádíme obecné informace, které mohou pomoci při rozhodování, zda lze toto palivo v daném letadle použít: Bezolovnatý benzín Gasoline AKI 93 je palivo, které je určeno výhradně pro letectví.
Byl vydán poradní oběžník PO/TI – L8/A.2.7.6.1d “Vydání Zvláštního osvědčení letové způsobilosti (ZOLZ) letadlu v kategorii HISTORICKÁ”. Legislativní změny předpisů L8/A a L6/II budou uveřejněny v říjnu 2024. Bližší informace ke změně legislativy, vysvětlení filosofie a důvodů zavedení kategorie.
Bylo vydáno Emergency EASA AD 2024-0172-E na motory E4 a E4P společnosti Austro Engine GmbH. Tyto motory mohou být na letadlech DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG a DA 62 společnosti Diamond Aircraft Industries.