Provoz

Aktuality

5.11.2024
PARAŠUTISMUS: Nový termín školení pro získání Kategorie A

Úřad pro civilní letectví (ÚCL) vyhlašuje nový termín školení pro získání průkazu Kategorie A. Školení proběhne dne 4. 12. 2024 od 9 hod v budově ÚCL. Více informací k místu školení, přihlášení a jeho průběhu naleznete na stránce - Parašutismus\Důležité provozní informace.

4.11.2024
Uveřejnění prezentací ze semináře pro provozovatele zvláštního provozu (SPO) 2024

Sekce letová, oddělení zvláštního provozu uveřejňuje prezentace ze semináře pro provozovatele SPO, který se konal 30. 10. 2024. Prezentace naleznete na stránce - Praktické informace - provoz letadel.

18.10.2024
Průzkum vlivu únavy letových posádek

Úřad pro civilní letectví (ÚCL) připravil dotazníkový průzkum, jehož cílem je získat informace o zkušenostech letových posádek s únavou během služby a jejími dopady na bezpečnost a pracovní podmínky.

14.10.2024
Uveřejnění Informačního věstníku č. 05/2024 - Podávání hlášení k únavě posádky, která má nebo by mohla mít dopad na jeho schopnost bezpečného výkonu jeho povinností během letu

Sekce letová, Odbor provozu letadel uveřejňuje Informační věstník č. 05/2024 upozorňující na povinnost podávat povinné hlášení ve smyslu prováděcího nařízení Komise (EU) 2015/1018, kterým se stanoví seznam klasifikovaných událostí v civilním letectví, které podléhají povinnému hlášení podle nařízení EP a Rady (EU)
č. 376/2014 – Únava člena posádky, která má nebo by mohla mít dopad na jeho schopnost bezpečného výkonu jeho povinností během letu. Více informací a věstník naleznete na stránce - Informační věstníky.

11.9.2024
Uveřejnění EASA SIB 2024-12 (Use of Balloon Pilot Restraint Systems)

Agentura EASA uveřejňuje Bezpečnostní bulletin SIB 2024-12 (Use of Balloon Pilot Restraint Systems). Cílem dokumentu je zvýšit povědomí o rizicích spojených s dynamickým pohybem balonového obalu při tvrdém přistání, kdy může dojít k vymrštění pilota a ztrátě kontroly. Dokument doporučuje používání zajišťovacích systémů pro piloty horkovzdušných balonů, i když to není povinné, a upozorňuje na pravidla podle nařízení EU 2018/395, která stanovují, že při některých podmínkách musí pilot takový systém při přistání nosit. Více informací a uvedený dokument, který obsahuje další doporučení naleznete na stránce Praktické informace - provoz letadel.

11.9.2024
Udělení výjimky dle čl. 71 nařízení (EU) 2018/1139 - Používání zařízení pro určení polohy letadla v tísni (CAT.GEN.MPA.210)

Sekce letová uděluje výjimku z plnění požadavku CAT.GEN.MPA.210 k nařízení (EU) č. 965/2012 na vybavení letounů zařízením pro určení polohy letadla v tísni. Odchylně od uvedeného ustanovení CAT.GEN.MPA.210 mohou provozovatelé obchodní letecké dopravy uvedení v souvisejícím rozhodnutí plnit tento požadavek až od 1. 9. 2025. Více informací naleznete v souvisejícím rozhodnutí, které je uveřejněno na stránce Praktické informace - provoz letadel.

Kontakty

  • Ing. Aleš Kuba
    Ředitel odboru provozu letadel
    +420 225 422 734
  • Ing. Vladimír Soldán, PhD.
    Vedoucí oddělení obchodní letecké dopravy
    +420 225 421 857
  • Ing. Václav Tošnar
    Vedoucí oddělení neobchodního provozu
    +420 225 422 659
  • Ing. Miroslav Pink
    Vedoucí oddělení zvláštního provozu
    +420 225 421 229
Máte nejasnosti? Zanechte nám vzkaz
Autor stránky: Odbor provozu letadel

Zanechat vzkaz:

Děkujeme za váš zájem nás zkontaktovat. Odpověď zašleme na vámi uvedený email. V případě dotazů nesouvisejících s touto stránkou využijte prosím možnosti v sekci Kontakty.
Vaším podnětem se bude zabývat: Odbor provozu letadel