Bylo uveřejněno opatření obecné povahy, kterým se stanoví omezený prostor LKR10 - UAS.
Počínaje datem 01.02.2025 včetně se využívání omezeného prostoru LKR10 - UAS pojí s tímto úplným a aktualizovaným vymezením podmínek stanoveným v tomto opatření obecné povahy.
Vážení dálkově řídící piloti, aktuálně pracujeme za zavedení funkcionality Registračního systému UAS, která Vám umožní dálkově prodloužit platnost Vašich kvalifikací. Spuštění předpokládáme v druhé polovině roku 2025. Pro bližší informace prosíme sledujte tyto stránky.
Úřad pro civilní letectví v první polovině roku 2025 očekává nabytí účinnosti nové verze metodiky pro posouzení rizik provozu bezpilotních letadel – procesu SORA (Specific Operations Risk Assessment), která z aktuálně aplikované verze 2.0 přechází na modernější verzi 2.5.
Úřad pro civilní letectví vydal OOP č.j. 13753-24-701, kterým dochází k úpravě omezeného prostoru LKR10-UAS. Tato úprava spočívá především v zavedení institutu gridů ve vztahu k provozu v blízkosti neřízených letišť a dále dochází k úpravě podmínek provozu v hustě osídleném prostoru pro bezpilotní letadla třídy C2.
Úřad pro civilní letectví vydal OOP č.j. 7181-24-701, kterým dochází k úpravě omezeného prostoru LKR10-UAS. Tato úprava spočívá v zavedení institutu gridů ve vztahu k provozu v blízkosti řízených letišť a dále dochází k úpravě podmínek provozu v hustě osídleném prostoru pro bezpilotní letadla kategorií C0, C1 a bezpilotní letadla splňující požadavky stanovené v Článku 20 písm. a) Prováděcího nařízení (EU) 947/2019 (tzn. UA MTOM < 250g uvedená na trh před 1.1.2024).
Z důvodu zajištění plynulého přechodu provozu bezpilotních systémů dle podmínek zeměpisných zón stanovených v rámci omezeného prostoru LKR10 – UAS, který je spojen se změnou zmíněného omezeného prostoru ze dne 1. 1. 2024 bude nadále, a to do 29. 2. 2024, jakožto provoz na základě Oprávnění k letu považován také provoz na základě Oprávnění k provozu.