- V souladu s poradenským materiálem agentury EASA a zejména jeho ust. 3.1 nebude ÚCL vydávat všeobecnou výjimku z požadavků ust. ORO.FC.100(c) nařízení (EU) č. 965/2012 a FCL.060 nařízení (EU) č. 1178/2011 na nedávnou praxi letových posádek. Veškeré tyto výjimky budou posuzovány individuálně na základě žádosti provozovatelů letadel.
- Při posuzování uvedených výjimek bude ÚCL přihlížet zejména k tomu zda:
a) provozovatel jednoznačně prokázal, že není možné řádně splnit požadavky na nedávnou praxi dle ust. FCL.060; a
b) byla zpracována řádná a pro ÚCL přijatelná analýza rizik a navržena odpovídající zmírňující opatření; - K žádosti o výjimku musí být přiložena:
a) analýza rizik a navržená zmírňující opatření dle ust. 2, písm. b);
b) pravidla provozu plánování posádek, tj. změny v minimálním požadovaném složení posádky pro využití dané výjimky
c) dodatečná omezení pro piloty s částečnou nedávnou praxí, využití jiných než FFS D simulátorů, včetně uvedení, o které piloty se jedná; a
d) další podklady dle poradenského materiálu EASA uvedeného v odst. 1 - Žádost o výjimku bude podána dle postupu ÚCL:
https://www.caa.cz/dokumenty/predpisy/udelovani-vyjimek-dle-cl-144-zakladniho-narizeni/
Poznámka: Žádáme provozovatele, aby při analýze rizik požadované ust. 2, písm. b) vycházeli z poradenského materiálu EASA uvedeného níže a zohlednili všechny uvedené položky analýzy.
Přílohy:
Poradenský materiál EASA
Text postupu ve formátu PDF