Ing. Veronika Oravcová, Ph.D.
vedoucí oddělení mzdového a personálního
životopis
Oddělení mzdové a personální je součástí odboru vnitřní správy. V čele stojí vedoucí oddělení, který je podřízen, mimo agendy přímo vyhrazené řediteli ÚCL, řediteli odboru vnitřní správy. Oddělení mzdové a personální plní zejména úkoly:
- koordinace a příprava personálních opatření ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě a zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, zejména organizačních změn, vzniku, změny a skončení služebního nebo pracovního poměru;
- zajištění personálních záležitostí ÚCL – koordinace a příprava rozhodnutí;
- koordinace zpracování podkladů pro změnu systemizace úřadu;
- zpracovávání návrhu systemizace ÚCL, a to včetně komentáře a správy a úprav dat v modulu OSYS ISoSS a poskytování součinnosti hierarchicky stanoveným schvalovatelům na úrovni MD a MV ČR;
- koordinace, usměrňování a zajišťování služebně-právních a pracovně-právních vztahů zaměstnanců úřadu a jejich odměňování, a to včetně dalších souvisejících povinností úřadu stanovených právními předpisy;
- sledování čerpání finančních prostředků na platy a ostatní platby za provedenou práci a dodávání podkladů Ř/ÚCL;
- koordinace vyhlašování výběrových řízení na obsazení volných služebních a pracovních míst, koordinace zajišťování uveřejnění inzerátů, komunikace s jednotlivými uchazeči a příslušnými vedoucími zaměstnanci;
- zajišťování a tvorba koncepce vzdělávání a výcviku zaměstnanců ÚCL;
- realizace vstupního vzdělávání nových zaměstnanců ÚCL;
- zpracovávání podkladů ÚCL do výročních zpráv zpracovávaných ve smyslu zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (zejména oblast vzdělávání, oblast slaďování osobního života s výkonem služby a práce);
- zpracovávání podkladů a zpráv vyžádaných místně příslušným úřadem práce dle příslušných ustanovení zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti;
- koordinace činností a metodické usměrňování v oblasti rovných příležitostí, genderové problematiky, rizikového chování personálu a dalších souvisejících segmentů;
- zabezpečování agendy vydávání průkazů k pověření výkonu státního dozoru v civilním letectví pro zaměstnance ÚCL;
- zabezpečování agendy vydávání IDC LKPR a IDC dalších dotčených letišť.
V rámci mzdové agendy zabezpečuje tyto úkoly:
- tvorba koncepce zajišťování personálních vztahů a odměňování (správní úřad s celostátní působností) ve vazbě na působnost ÚCL a přímo použitelné předpisy EU;
- komplexní zajišťování mzdové agendy ÚCL (výpočet, zajišťování výplaty a zúčtování platu, náhrad platu, nemocenského a dalších plnění poskytovaných zaměstnancům, výpočet a provádění srážek z platu, zajišťování agendy daně z příjmu, výpočet a provádění pojistného na sociální a zdravotní pojištění, zpracování platových výměrů);
- zajišťování personálních činností včetně přípravy rozhodnutí a další dokumentace ve věcech služebního poměru státních zaměstnanců a pracovně právní dokumentace včetně pracovních smluv a související dokumentace zaměstnanců v pracovním poměru (nástupy, výstupy zaměstnanců, přehledy, plány a čerpání dovolených apod.);
- realizace správy dat státních zaměstnanců ÚCL v ISoSS, a to vedení rejstříku státních zaměstnanců, v rejstříku zaměstnanců v pracovním poměru a v rejstříku zaměstnanců v pracovním poměru na služebních místech;
- zajišťování úřednických zkoušek pro státní zaměstnance;
- provádění kontroly mzdových dokladů;
- vydávání potvrzení souvisejících se mzdovou a personální agendou zaměstnancům ÚCL;
- zajišťování a kontrola dodržování služebně právních a pracovně právních předpisů v oblasti zaměstnanosti, sociálního zabezpečení apod.;
- komunikace s příslušnou ČSSZ, zdravotními pojišťovnami a finančním úřadem;
- zajišťování veškeré agendy související se zdravotním a sociálním pojištěním, zpracování pravidelných přihlášek a odhlášek zaměstnanců úřadu k pojištění;
- zajišťování agendy DPP a DPČ;
- zajišťování preventivních, vstupních a výstupních prohlídek zaměstnanců úřadu, jejich evidence, včetně zpracování podkladů pro smluvního partnera ÚLZ – poskytovatele pracovně lékařských služeb.
V rámci správy budovy a vozového parku v přímé součinnosti s administrativním pracovníkem odboru vnitřní správy:
- zajišťuje správu majetku ÚCL, jeho údržbu a pořizování a zpracovávání podkladů jeho vyřazování nebo převody státním organizacím a jiným organizačním složkám státu;
- v součinnosti s IT provádí zabezpečení sídla ÚCL (elektronické) a zajišťuje mechanické zabezpečení sídla;
- kontroluje a koordinuje činnost dodavatele služeb facility managementu v rámci faktického splnění smlouvy v oblasti obsluhy kotelny, úklidových služeb, služeb recepce a provozu a revizí klimatizačních jednotek;
- zajišťuje provádění revizí, shromažďuje revizní zprávy a sleduje termíny revizí zařízení a vybavení úřadu;
- provádí běžnou údržbu a opravy zařízení a vybavení ÚCL;
- v rámci VZMR zajišťuje provádění externích specializovaných oprav a činností vyžadujících odbornou specializaci;
- spolupracuje s dodavateli provádějícími rekonstrukční práce a jiné opravy na ÚCL;
- zajišťuje provoz vozového parku ÚCL včetně plánů oprav, údržby a obnovy motorových vozidel; zajišťuje kontrolu knih jízd zpracovaných uživateli vozidel přidělených jednotlivým sekcím ÚCL v systému CARNET v souladu se směrnicí o provozu vozidel ÚCL
- v systému CARNET provádí úpravy při změnách přidělení vozidel a seznamu řidičů služebních vozidel, spravuje a kontroluje funkčnost řídících jednotek systému CARNET v jednotlivých vozidlech a realizuje jejich případnou výměnu, s provozovatele systému CARNET spolupracuje při řešení nenadálých situací;
- spolupracuje se smluvním dodavatelem servisních služeb pro služební vozidla, koordinuje servisní a opravárenské práce a přechody na zimní a letní provoz vozidel.