Neuspěl jsem v testu, jak mám dále postupovat?

V případně neúspěšného absolvování testu je možné test znovu opakovat. V případě druhého neúspěšného pokusu je třeba provést registraci pilota znovu; možnost absolvovat test se tak obnoví.

Jak postupovat při vydání OLZ letadlu dovezenému ze třetí země?

Po dobu trvání nouzového stavu nemohou pracovníci úřadu vyjíždět na zahraniční služební cesty. Z toho důvodu není možné provádět kontroly letadel při dovozu do ČR ze třetích zemí dle standardních postupů. Výjimka ze standardních postupů je specifikována na stránce: Výjimky ze standardních postupů letové způsobilosti

Je udělená nějaká výjimka pro prodlužování kvalifikací během nouzového stavu?

Ano, více informací naleznete na stránce: Reakce na nouzový stav v části “Výjimky vydané pro potřeby zachování provozu po dobu nouzového stavu”.

Jsou k dispozici opatření pro letecké provozovatele na ochranu posádek a minimalizaci možnosti přenosu nákazy CoViD-19?

Na webových stránkách EASA : https://www.easa.europa.eu/document-library/general-publications/guidance-management-crew-members je publikován dokument, který poskytuje leteckým provozovatelům návod, jak chránit členy posádek a minimalizovat možnosti přenosu nákazy CoViD-19. Tento dokument není mandatorním a je vydán jako návod a doplnění postupů požadovaných z úrovně národních autorit ochrany zdraví. Uvedené postupy by neměly být chápány jako jediný možný způsob ochrany posádek. […]

Na jak dlouho je omezeno fungování ÚCL?

Vzhledem k prodloužení regulačních opatření v České republice jsou omezení provozu aktuálně plánována do 11. 4. 2020. Úřad pro civilní letectví vyjma výkonu státního dozoru na místě a provádění zkoušek personálu funguje a je připraven odbavovat podání svých klientů. Na vývoj situace budeme dále pružně reagovat.

Jak si mohu doklad o ověření spolehlivosti vyzvednout?

Vystavené doklady doručujeme s účinností od 14. 5. 2020 způsobem, který si žadatel zvolil ve své žádosti. V případě osobního převzetí dokladu nebo jiných písemností Vás však i nadále prosíme o dodržování zásady individuálního přístupu k recepci. Uvidíte-li uvnitř recepce stát jinou osobu, počkejte prosím před budovou a dodržujte doporučené rozestupy 2 metry.

Svoji žádost jsem vhodil do schránky před budovou. Jaký je další postup ve věci? Jak se dozvím, jestli je moje žádost podaná v pořádku?

Obsah Vaší žádosti bude z hlediska správnosti vyplněných údajů ověřen nejpozději do dvou dnů po vhození Vaší žádosti do schránky. Pokud v podané žádosti shledáme jakékoliv nedostatky, budeme Vás kontaktovat, a to buď telefonicky anebo na uvedenou kontaktní adresu, bude-li se jednat o závažnější nedostatky. Pokud se Vám neozveme, nemusíte mít obavy. Vaše žádost je v každém případě […]

V jakých časech mohu podat svoji žádost o ověření spolehlivosti?

Budova Úřadu pro civilní letectví je pro veřejnost otevřena ve standardních úředních hodinách ve dnech pondělí – pátek (bližší časy jsou uvedeny na následujícím odkazu:  https://www.caa.cz/kontakty/uredni-hodiny/). Pokud jste státními občany České republiky, svoji žádost můžete rovněž vhodit do schránky nacházející se před budovou Úřadu k tomu určenou (vpravo od hlavních dveří), a to kdykoliv.

Letecký dopravce dosud můj let nezrušil, ale jako cestující jsem se z důvodů obav z nákazy koronavirem rozhodl letu nezúčastnit. Mám nárok na vrácení pořizovací ceny letenky? Mám nárok na kompenzaci? Jak mám postupovat?

Nařízení (ES) č. 261/2004, na jehož dodržování Úřad pro civilní letectví dohlíží, upravuje práva cestujících na vrácení pořizovací ceny letenky a náhradu škody za zrušení letu pouze v případě zrušení letu samotným leteckým dopravcem. Rozhodne-li se ovšem cestující, a to z jakéhokoliv důvodu, že na let nenastoupí, přestože je let standardně operován, nelze tomuto cestujícímu za daných […]

K zakoupené letence jsem si sjednal také pojištění storna letenky. Jakým způsobem postupovat v případě, že let byl již zrušen, nebo v případě, že let bude v nejbližší době s vysokou pravděpodobností zrušen?

V případě zrušení letu doporučujeme obrátit se nejdříve na provozujícího leteckého dopravce, anebo na pojišťovnu, s níž máte pojištění sjednáno, a to způsobem, který vyplývá z přepravních podmínek leteckého dopravce nebo smlouvy uzavřené s pojišťovnou. Kontaktovat provozujícího leteckého dopravce nebo pojišťovnu lze nejčastěji prostřednictvím formuláře na internetových stránkách Vašeho smluvního partnera. Pokud Váš let prozatím zrušen nebyl, bude možnost […]

« Předchozí stránka Další stránka »