Spadá můj dron do „otevřené“ kategorie?

Ano, soukromě zhotovené drony mohou být používány a, v závislosti na jejich hmotnosti, provozovány v kategorii „otevřené“ nebo „specifické“. Vy, jako provozovatel dronu, musíte plnit všechny požadavky nařízení, a v „otevřené“ kategorii můžete létat pouze v podkategorii provozu: A1, pokud je maximální vzletová hmotnost (MTOM) dronu užitečného zatížení méně než 250 g a létáte s ním rychlostí nižší než 19 […]

Je přípustné, aby byli v „otevřené“ kategorii přítomni diváci?

Pokud provádíte provoz v „otevřené“ kategorii, není létání nad nezapojenými osobami povoleno, tudíž zde nesmí být žádní diváci. Viz také vysvětlení nezapojených osob v rámci „porozumění nařízením (EU) 2019/947 a 2019/945“.

Je létání s brýlemi (FPV = first person view) v „otevřené“ kategorii schváleno?

Nařízení vám umožňuje létat s dronem bez udržování přímého očního kontaktu s dronem, pokud máte vedle sebe osobu, pozorovatele UA, udržující přímý oční kontakt s dronem, sledující vzdušný prostor, aby bylo jisté, že neohrožujete další strany (např. letadla, stavby nebo osoby). Pozorovatelé UA musí být vedle vás, tak aby s vámi mohli okamžitě komunikovat v případě, že uvidí překážku, a […]

Do které kategorie a podkategorie provozu jako závodník s dronem spadám?

Běžně jsou závody dronů organizovány kluby a sdruženími. V takových případech bude možné žádat o příslušné oprávnění k provozu u svých národních leteckých úřadů v souladu s Článkem 16 nařízení (EU) 2019/947, který se rovněž vztahuje na organizaci těchto akcí. Pokud místo toho chcete provádět závod, který není v rámci klubu nebo sdružení a je bez přítomnosti […]

Potřebuji v „otevřené“ kategorii pořád výcvik, i když jsem létal s dronem, než začala tato pravidla platit?

Jakákoli osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota vydaná národním leteckým úřadem budou platit maximálně do limitního termínu daného nařízením (EU) 2019/947, konkrétně do 1. ledna 2022, do kterého musí být vaše národní osvědčení převedena na nová, která plně odpovídají uvedenému nařízení. Platnost všech národních povolení, vydaných Úřadem pro civilní letectví, končí nejpozději k datu 1. ledna 2022. […]

Spadám do „otevřené“ kategorie. Budu moci létat se svým starým dronem po 31. prosinci 2020?

Ano, od 31. prosince 2020 do 31. prosince 2023 můžete létat se svým dronem bez štítku s označením třídy v „otevřené“ kategorii za následujících podmínek: I po 31. prosinci 2023 můžete nadále létat se svým dronem bez štítků s označením třídy, nicméně pouze v rámci následujících podkategorií provozu, které musíte plně splňovat: Na dron v podkategoriích A1 nebo […]

Jaké jsou mé povinnosti coby dálkově řídícího pilota v „otevřené“ kategorii?

Jako dálkově řídící pilot musíte: Před letem: absolvovat výcvik a zkoušku požadované pro druh provozu, do kterého budete zapojen; mít relevantní aktuální informace týkající se zeměpisných zón publikovaných příslušným národním leteckým úřadem; zkontrolovat překážky a přítomnost osob nezapojených do provozu (jisté výjimky jsou v podkategorii provozu A1 se soukromě zhotoveným dronem nebo dronem s označením třídy C0); […]

Jaké jsou mé povinnosti coby provozovatele dronu v „otevřené“ kategorii?

Jako provozovatel dronu létajícího v „otevřené“ kategorii provozu musíte: zajistit, že na dronu je uvedeno registrační číslo provozovatele dronu (např. pomocí nálepky) a úplný řetězec registrovaného provozovatele UAS je nahrán do „systému identifikace na dálku“, identifikačního e-systému bezpilotního letadla („e-identifikace“), pokud je jím bezpilotní letadlo vybaveno; vypracovat provozní postupy (písemné postupy se požadují, zaměstnává-li provozovatel […]

Je potřeba, abych před tím, než budu s dronem létat, získal oprávnění? („otevřená“ kategorie)

Pro provoz v „otevřené“ kategorii není potřeba žádné předchozí oprávnění.

Bude osvědčení způsobilosti pro „otevřenou“ kategorii uznáváno v rámci Evropy?

Ano, výcvik absolvovaný v jednom členském státě EASA bude uznáván ve všech ostatních členských státech.

« Předchozí stránka Další stránka »