Sekce pro správu a veřejnost je ve své působnosti v rámci ÚCL odpovědna zejména za
- zajištění bezproblémového chodu Úřadu uvnitř, tak i navenek směrem k veřejnosti;
- vedení rejstříku civilních letadel s výjimkou sportovních létajících zařízení; evidenci leteckého personálu a za správu letadlových adres civilních letadel;
- organizování nebo provádění teoretických zkoušek pilotů dle platné legislativy;
- provádění veškeré administrativní činnosti spojené s agendou ověřování spolehlivosti podle § 85e a násl. zákona o civilním letectví;
- vedení účetnictví, koordinace účtování o stavu, pohybu a rozdílu majetku a závazků, o nákladech a výdajích, o výnosech a příjmech, včetně sestavování účetní uzávěrky;
- nastavování a sledování čerpání rozpočtu; zajišťování činností spojených s povinnostmi správce rozpočtu ve smyslu zákona č.320/2001 Sb. o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů;
- komplexní zajišťování správy majetku organizace;
- zajištění personálních záležitostí ÚCL – koordinace a příprava rozhodnutí; koordinace a příprava personálních opatření ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě a zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, zejména organizačních změn, vzniku, změny a skončení služebního nebo pracovního poměru;
- koordinace zpracování podkladů pro změnu systemizace úřadu;
- administraci veřejných zakázek, metodickou podporu, kontrolu a jejich evidenci;
- rozvoj digitalizace Úřadu;
- plnění povinností dle zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a prováděcí vyhlášky č. 259/2012 Sb.
- správu centrálního registru administrativních budov CRAB;
- plnění povinnosti ÚCL dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím;
- zabezpečení provozu informačních technologií Úřadu;
- systém řízení bezpečnosti informací v rámci role manažera kybernetické bezpečnosti;
- výkon kontrolní činnosti dle schváleného plánu vnitřní finanční kontroly;
- personální politiku Úřadu, za tvorbu koncepce zajišťování personálních vztahů a odměňování ve vazbě na působnost ÚCL a přímo použitelné předpisy EU;
- koordinaci vyhlašování výběrových řízení na obsazení volných služebních a pracovních míst, koordinace zajišťování uveřejnění inzerátů, komunikace s jednotlivými uchazeči a příslušnými vedoucími zaměstnanci;
- komplexní zajišťování mzdové agendy ÚCL;
- správu majetku ÚCL, jeho údržbu a pořizování a zpracovávání podkladů jeho vyřazování nebo převody státním organizacím a jiným organizačním složkám státu;
- provádění běžné údržby a opravy zařízení a vybavení ÚCL;
- zajištění provozu vozového parku ÚCL včetně plánů oprav, údržby a obnovy motorových vozidel;
- zpracovávání právních stanovisek pro potřeby vedení správních a přestupkových řízení ÚCL;
- zajištění agendy vyřizování stížností cestujících v případech odepření nástupu na palubu, zpoždění nebo zrušení letu.
Sekci jsou podřízeny následující organizační útvary:
- oddělení informatiky;
- rada – kybernetická bezpečnost;
- odbor vnitřní správy;
- odbor služeb veřejnosti.