Odbor služeb veřejnosti v rámci své působnosti plní následující úkoly:
- tvorba a komplexní posuzování návrhů právních předpisů s celostátní působností nebo předpisů Evropské unie, analýza právního a skutkového stavu, zhodnocování nezbytnosti změny právního stavu, změny rozsahu právní regulace, souladu s dalšími právními předpisy, mezinárodními smlouvami a s právem Evropské unie;
- zadávání veřejných zakázek ve všech oblastech týkajících se působnosti odboru vnitřní správy a ÚCL, zajištění právního poradenství a zohlednění ekonomických dopadů souvisejících s posouzením veřejných zakázek a řízením o nich;
- dohled nad vypracováním zásadních právních výkladů a stanovisek a stanovování obecných postupů aplikace právních předpisů;
- podpora při vyřizování žádostí o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., zpracování složitějších výstupů
- právní poradenství v oblasti řešení věcně a právně složitých případů jednotlivými odděleními správního úřadu;
- komplexní právní posouzení aktů a činnosti jednotlivých sekcí a oddělení správního úřadu;
- výkon státního dozoru v rozsahu působnosti oddělení právního, účast na auditech a inspekcích v rámci státního dozoru specializovaných sekcí správního úřadu;
- revize právních dokumentů, smluv, návrhů právních předpisů a jiných správních aktů;
- zajištění provozu budovy, včetně autoprovozu a nákupu nových vozidel;
- koordinace a řízení přípravy rozpočtu a plánování investičních akcí;
- dohled nad agendou PO a BOZP, zejména jednání s externími dodavateli, řešení nálezů z kontrol, zajištění povinných a specializovaných školení pro všechny zaměstnance ÚCL v oblasti PO a BOZP, ale i dalších, spadajících do působnosti odboru.