Ředitel odboru navigačních služeb

Ing. Josef Kopp

ředitel odboru navigačních služeb

životopis

Tel.: 225 422 735
E-mail: podatelna@caa.czkopp@caa.cz


V čele odboru navigačních služeb je ředitel ONS, který plánuje, řídí a vyhodnocuje činnost odboru, jedná jeho jménem a odpovídá za plnění všech jeho úkolů. Jmenuje písemnou formou svého zástupce po dobu své nepřítomnosti. Ředitel odboru dále:

  • řídí a koordinuje činnost a vzájemnou spolupráci vedoucích oddělení odboru;
  • podepisuje písemnosti v souladu s Podpisovým řádem ÚCL a podepisuje dokumenty, které si vyhradil k podpisu a jejichž vyřízení je v rámci působnosti jednotlivých vedoucích oddělení odboru;
  • je odpovědný za vypracování ročního plánu odboru, včetně nákladové rozvahy a programu dohledu v souladu s národními předpisy a s přímo použitelnými předpisy EU; při tomto uplatňuje principy „Risk-based oversight“ a „Performance-based oversight“ tam kde je to aplikovatelné;
  • organizuje bezpečnostní panely s poskytovateli služeb;
  • organizuje a zúčastňuje se provádění auditů a inspekcí v rámci dohledu a státního dozoru odboru v oblasti ATM/ANS;
  • vyhodnocuje splnění programu dohledu odboru v oblasti ATM/ANS;
  • dle rozhodnutí ředitele sekce organizuje zajištění plánování a sledování výkonnosti v rámci poskytování ATM/ANS služeb v ČR, v rámci tohoto úkolu zastupuje ÚCL při jednáních evropských a regionálních struktur;
  • dle rozhodnutí ředitele sekce zajišťuje výkonnými prvky odboru koordinaci a řešení oprávněných požadavků a zájmů uživatelů vzdušného prostoru České republice na strategické úrovni ASM;
  • plní funkci sektorové kontaktní osoby pro oblast ATM/ANS ve vztahu k EASA.


Ředitel odboru je odpovědný za předkládání návrhů ke schválení řediteli ÚCL cestou ředitele sekce:

  • na vydání Osvědčení služeb a Pověření poskytovat letové provozní služby, nebo letecké meteorologické služby;
  • na vydání Osvědčení organizace pro výcvik řídících letového provozu;
  • na změnu, pozastavení nebo odebrání vydaného Osvědčení poskytovatele služeb nebo Osvědčení organizace pro výcvik řídících letového provozu, je-li to nutné;
  • na změnu, pozastavení nebo odebrání vydaného Pověření poskytovat letové provozní služby, nebo letecké meteorologické služby, je-li to nutné;
  • podklady pro MD k Oznamovací povinnosti státu z hlediska osvědčování poskytovatelů služeb a pověřování poskytovat letové provozní služby, nebo letecké meteorologické služby;
  • omezeného Osvědčení k poskytování služeb ve vzdušném prostoru;
  • mezinárodních dohod k zajištění spolupráce a koordinace mezi vnitrostátními dozorovými úřady EU či FAB.


Ředitel odboru na základě návrhů vedoucích oddělení připravuje a předkládá řediteli sekce ke schválení:

  • příkazy k zajištění bezpečnosti a cestou vedoucích oddělení řídí ověřování jejich plnění;
  • oznámení komisi EU o přijmutí opatření k zajištění interoperability ATM/ANS systémů a složek dle článků 42, 43, 45 a 139 základního nařízení EASA.


Dále ředitel odboru předkládá řediteli sekce:

  • posouzení lidských zdrojů potřebných pro výkon funkcí dohledu nad provozní bezpečností založené na analýze procesů odboru (NSA);
  • vypracované plány odboru, včetně programu dohledu, plánu výcviku personálu odboru a plánovaných mezinárodních aktivit na kalendářní rok.


Ředitel odboru je oprávněn:

  • v rozsahu pověření vydaném ředitelem ÚCL vystupovat jménem národního dozorového orgánu (NSA) České republiky a zastupovat jej v rámci mezinárodních struktur (např. FAB CE) nebo při jednáních s mezinárodními organizacemi (např. EUROCONTROL, EASA, ICAO) či v rámci mezinárodních koordinačních platforem (NCP, EASA ATM/ANS TeB, apod.);
  • koordinovat činnosti odboru v rámci mezinárodní spolupráce s ostatními národními dozorovými orgány (NSA) v rámci Funkčního bloku vzdušného prostoru „Central Europe“ (FAB CE) či s NSA sousedních států;
  • vydávat pověření k vykonání plánovaného i neplánovaného auditu, kontroly nebo inspekce v oblasti ATM/ANS u poskytovatelů služeb;
  • vydávat pověření k vykonání plánovaného i neplánovaného auditu nebo inspekce u organizací pro výcvik řídících letového provozu;
  • na návrh vedoucího OK schvalovat Rozhodnutí o vydání Oprávnění organizacím dle § 17 zákona o civilním letectví, a na základě odborného posouzení výsledků kontrolní činnosti v rámci státního dozoru nad držiteli Oprávnění pro činnost dozorovaných organizací schvalovat vydání rozhodnutí k odebrání, pozastavení nebo změně oprávnění, anebo schvalovat uložení dozorované organizaci závazného opatření k odstranění závad;
  • na základě odborného posouzení žádostí o příslušná povolení nebo osvědčení předkládat řediteli sekce návrhy na jejich vydání, obnovu, nebo změnu, resp. v rámci svých kompetencí přímo o jejich vydání, obnově nebo změně rozhodovat;
  • na základě odborného posouzení výsledků kontrolní činnosti v rámci státního dozoru předkládat řediteli sekce návrhy na změnu, pozastavení nebo odebrání příslušných osvědčení, povolení a rozhodnutí, resp. v rámci svých kompetencí přímo o změně, pozastavení nebo odebrání příslušných osvědčení, povolení a rozhodnutí rozhodovat;
  • schvalovat příslušná pověření inspektorů ÚCL v rámci kompetencí odboru;
  • schvalovat společné postupy (LoA/working arrangement) v oblasti mezinárodní spolupráce při dohledu nad poskytovateli služeb a TO, pokud je toto zmocnění v rámci uzavřených dohod o spolupráci mezi dotčenými úřady.
Máte nejasnosti? Zanechte nám vzkaz
Autor stránky: Sekce pro správu a veřejnost

Zanechat vzkaz:

Děkujeme za váš zájem nás zkontaktovat. Odpověď zašleme na vámi uvedený email. V případě dotazů nesouvisejících s touto stránkou využijte prosím možnosti v sekci Kontakty.
Vaším podnětem se bude zabývat: Sekce pro správu a veřejnost