Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 2. 1. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
Odpověď:
Ad1)
Dotazované Oprávnění k provozu bylo vydáno na základě žádosti a podkladů dodaných žadatelem. Nelze říci, že by oprávnění bylo vydáno bez splnění podmínek Článku 15 prováděcího nařízení EU č. 2019/947 týkajících se provozu v zeměpisných zónách a že by provoz byl bez dalšího umožněn ve vzdušném prostoru do výšky 300 m AGL. Oprávnění k provozu obsahuje stanovení provozních podmínek, kde je mimo jiné v bodě 2) stanoven požadavek provádět provoz v souladu s opatřením obecné povahy, kterým je zřízen omezený prostor LKR10-UAS a který je zřízen právě ve smyslu dotazovaného Článku 15 výše uvedeného prováděcího nařízení.
Ad2)
Kopii Rozhodnutí – Oprávnění k provozu bezpilotních systémů v rámci klubů a sdružení leteckých modelářů bylo zasláno přílohou přípisu.
Ad3)
Viz odpovědi na otázky 1) a 2) výše. V rámci provozního scénáře jsou žadateli stanoveny provozní podmínky. V rámci Oprávnění jsou dále žadateli stanoveny další podmínky týkající se dokumentace způsobu provozu. Plnění těchto podmínek, včetně vyhodnocování rizik, již nyní podléhá dalšímu jednání se zástupci žadatele. Je také prověřováno v rámci dalších správních činností Úřadu, včetně analýzy a hodnocení hlášení událostí v provozu a případného provedení státního dozoru.
Příloha:
– 14368-23-701_Rozhodnutí o vydání OkP podle Čl. 16.
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 29. 1. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„Potvrzení toho, zda Úřad pro civilní letectví obdržel žádost týkající se povolení k provozování letiště Příbram a pod jakým číslem jednacím je toto správní řízení vedeno“
Odpověď:
Úřadu pro civilní letectví byla doručena žádost o povolení provozovat letiště Příbram a tato byla zaevidována pod č. j. 14787-23-701, pod kterým je i vedeno správní řízení se spisovou značkou 14787-23-701.
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 5. 2. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„Kdy nabylo právní moci rozhodnutí Úřadu pro civilní letectví ze dne 30. 5. 2023, č. j. 2947-23-110, sp. Zn. 4602-22-110.“
Odpověď:
Rozhodnutí Úřadu pro civilní letectví ze dne 30. 5. 2023, sp. Zn. 4602-22-110, č. j. 2947-23-110, nabylo právní moci dne 4. 7. 2023 a vykonatelnosti dne 4. 8. 2023.
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 6. 2. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„1) Zda společnost TECH – MONT Helicopter company, s.r.o.. IČO: 31715796,se sídlem Letecká 1656/39, Spišská Nová Ves 052 01, zapsaná u Obchodného registru Mestského súdu Košice, měla v období duben – červen roku 2023 (potažmo stále má) od Úřadu pro civilní letectví povolení k provádění VFR letů pod minimálními výškami ve smyslu ustanovení SERA.5005 písm. f) přílohy prováděcího nařízení Komise (EU) č. 923/2012.
2) Pokud výše uvedená společnost povolení od Úřadu pro civilní letectví dle otázky 1) neměla, resp. nemá, pak žádáme o informace, na základě jakého jiného titulu daná společnost lety pod minimálními výškami dle výše uvedeného ustanovení ve vzdušném prostoru ČR v daném období mohla a nadále může provádět. Pokud se jedná o konkrétní dokument (y), žádáme o jeho (jejich) zaslání.“
Odpověď:
Úřad pro civilní letectví na základě žádosti společnosti Techmont Helicopter Company s.r.o. udělil v roce 2023 formou rozhodnutí dvě povolení pro provádění letů pod minimální výšky stanovené pro lety VFR dle ustanovení SERA. 5005 písm. f) prováděcího nařízení Komise (EU) č. 923/2012. Jedno povolení bylo pro období od 9. 5. 2023 – 30. 6. 2023 a druhé na období od 1. 1. 2024 – 31. 12. 2027.
Přílohy:
– 2849-23-301_Techmont_SERA_Rozhodnutí
– 7432-23-301_Techmont_SERA_Rozhodnutí
kopie přiloženy zde
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 14. 2. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„1) Zda Úřad pro civilní letectví provedl v období od 1. 1. 2022 do současností v rámci státního dozoru kontrolu (y), společnosti Heli Company, s.r.o. IČO: 31715796, se sídlem Vranovská 72, 080 01 Prešov, zaměřenou na provozování leteckých prací a/nebo provozování zvláštního provozu dle části SPO nařízení EU č. 965/2012.
2) Pokud odpověď na otázku v bodě 1) je ano, žádáme o informaci, kdy dané kontroly proběhly, a co bylo v rámci kontrol u daného subjektu kontrolováno (jaké dokumenty, postupy, apod.). Pokud není možno poskytnout konkrétní informace o kontrolovaném rozsahu o tohoto subjektu, žádáme alespoň o informaci, jaký byl plán kontroly ze strany Úřadu pro civilní letectví (co konkrétně úřad chtěl u subjektu kontrolovat).
3) Pokud odpověď na otázku v bodě 1) je ano, žádáme o informaci, zda byly v rámci kontrol u této organizace učiněny nějaké nálezy o nedodržování nebo nevhodném dodržování určitých předpisových požadavků, a pokud ano, jak tyto nálezy zněly.
4) Zda Úřad pro civilní letectví provedl v období od 1. 1. 2022 do současností v rámci státního dozoru kontrolu (y) společnosti TECH – MONT Helicopter company, s.r.o.. IČO: 31715796, se sídlem Letecká 1656/29, Spišská Nová Ves 052 01, zaměřenou na provozování leteckých prací a/nebo provozování zvláštního provozu dle části SPO nařízení EU č. 965/2012.
5) Pokud odpověď na otázku v bodě 4) je ano, žádáme o informaci, kdy dané kontroly proběhly, a co bylo v rámci kontrol u daného subjektu kontrolováno (jaké dokumenty, postupy, apod.). Pokud není možno poskytnout konkrétní informace o kontrolovaném rozsahu o tohoto subjektu, žádáme alespoň o informaci, jaký byl plán kontroly ze strany Úřadu pro civilní letectví (co konkrétně úřad chtěl u subjektu kontrolovat).
6) Pokud odpověď na otázku v bodě 4) je ano, žádáme o informaci, zda byly v rámci kontrol u této organizace učiněny nějaké nálezy o nedodržování nebo nevhodném dodržování určitých právních předpisů, a pokud ano, jak tyto nálezy zněly.“
Odpověď:
K bodům 1-3 uvedl Úřad následující:
Úřad pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) v uvedeném období neprovedl u společnosti Heli Company s.r.o. žádnou kontrolu. ÚCL je jako úřad příslušný ke kontrolní činnost u této společnosti pouze v případě, že by prováděla činnosti leteckých prací nebo zvláštního provozu (SPO) na území a ve vzdušném prostoru České republiky. K tomu však v období od 1. 1. 2022 nedošlo.
K bodům 4 a 5 uvedl Úřad následující:
Úřad u společnosti TECH-MONT Helicopter Company s.r.o. provedl v období od 1. 1. 2022 do současnosti 5 kontrol zaměřených na činnosti dle povolení pro letecké práce uděleného Dopravným úradem Slovenské republiky. Kontroly proběhly v těchto termínech a s tímto zaměřením:
10. 6. 2022 montážní práce;
11. 1. 2023 a 30. 1. 2023 práce v lesním hospodářství;
2. 8. 2023 a 10. 8. 2023 hašení požárů.
Během kontrol byly kontrolovány zejména doklady na palubě vrtulníku, doklady posádek a postup provádění prací (technologické postupy dle provozní příručky provozovatele).
K bodu 6 uvedl Úřad následující:
Během kontrol uvedených v odpovědi na body 4 a 5 vaší žádosti nebyly učiněny žádné nálezy.
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 16. 2. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„Informace o výši veškerých vyplacených příjmů ze závislé činnosti (mzdy včetně, avšak nikoli výlučně, osobního ohodnocení a všech příplatků), odměn (včetně, avšak nikoli výlučně odměny řádné, mimořádné, a odměny za plnění cílových úkolů), jiných příjmů a benefitů spojených s výkonem funkce (včetně, avšak nikoli výlučně, odměny za působení v dozorčích orgánech a naturální požitky – nepeněžitý příjem spočívající v užívání služebního vozidla, poskytnuté ubytování), to vše v hrubé výši tj. před zdaněním, zdůvodnění mimořádné odměny, a počet odpracovaných měsíců, a to u všech zaměstnanců na vedoucích pozicích a to za kalendářní rok 2023 (vyplacených, resp. poskytnutých v souvislosti s výkonem výše uvedené pozice, resp. funkce za období od 1. 1. 2023 do 31. 12. 2023).“
Odpověď:
Požadované informace byly zaslány ve vyplněné Excel tabulce, která byla přílohou přípisu.
Příloha:
– Formulář pro poskytnutí informací o platech a odměnách za rok 2023
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 20. 2. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„1) Současný provozovatel letiště Jičín ani většinový vlastník letiště nemá souhlas od majitele s užíváním pozemku 669/5, přes který vede příjezdová cesta na letiště. Jakým způsobem je zajištěn přístup na veřejné letiště Jičín?
2) Jsme majiteli pozemku 669/5 na letišti Jičín. Tento pozemek je součástí letištní infrastruktury. Dle leteckého zákona každý provozovatel letiště musí zajistit souhlas o užívání všech pozemků letiště, jinými slovy musí zajistit nějakou formu právního vztahu k pozemkům letiště. Provozovatel, ale tento souhlas od nás nedostal, tudíž žádný právní vztah zajištěn nemá. Na základě jaké zákonné výjimky/dokumentu nemusí současný provozovatel tuto povinnost splnit?
3) Existuje zákonné ustanovení, nebo jiné nařízení, ve kterém je definována povinnost majitele pozemku (včetně příjezdové cesty na letiště), že musí tuto cestu dát do užívání zdarma, bez jakéhokoliv smluvního vztahu, provozovateli letiště, nebo většinovému majiteli letiště? Případně jak toto posuzoval, nebo bude posuzovat ÚCL, který je s touto situací obeznámen.
4) Provozovatel, společně s většinovým majitelem letiště Jičín, zakázal výcvikové lety s letouny nad 472,5 Kg. Došlo tedy k omezení pouze jedné skupiny uživatelů, protože dalšímu provozu nad 472,5 kg je provoz umožněn, například výsadkové lety s letadlem AN2 o váze 5.500 Kg. Dle definice zákona musí být veřejná infrastruktura provozována nediskriminačním způsobem. Na základě jaké výjimky/dokumentu umožnilo ÚCL jakožto dohledový orgán diskriminovat jen určitou skupinu uživatelů veřejné infrastruktury?“
Odpověď:
Ad 1)
Uvedený pozemek č. 669/5 k.ú. Podhradí u Jičína je evidován v evidenci letištních pozemků vedené u Úřadu pro civilní letectví. Úřad v rámci správní činnosti již provozovaného letiště nezkoumá vlastnictví letištních pozemků, ani nezkoumá přístupové cesty k letišti či zajištění přístupu k nim. Zajištění či umožnění přístupu na letiště je věcí provozovatele letiště a konkrétní způsob by měl být zajištěn v rámci obecných informací o letišti, případně koordinačních dohod.
Ad 2)
Zákonná povinnost doložení vlastnictví letiště nebo jiného právního vztahu je dána ust. § 30 zákona č. 49/1997 Sb. o civilním letectví, ve znění pozdějších předpisů, a vztahuje se toliko k doložení žádosti o povolení provozovat letiště. Tuto povinnost Úřad posuzuje při podání takové žádosti. Jak je uvedeno výše v odpovědi na dotaz č. 1, Úřad v rámci své úřední činnosti u již provozovaného letiště nezkoumá vlastnictví letištních pozemků.
Ad 3)
Úřad pro civilní letectví si není vědom, že by existovalo takové zákonné ustanovení, a popisovanou situaci Úřad dosud neposuzoval. Jak by Úřad posuzoval takovou situaci v budoucnu, Úřad v současnosti nedokáže sdělit, neboť by tím předjímal výsledek možného správního řízení, potažmo vytvářel nové informace ve smyslu § 2 odst. 4 InfZ, na což se InfZ nevztahuje. Nicméně Úřad má za to, že konkrétní povinnosti vlastníka pozemků by mohly být řešeny například formou smluvních ujednání mezi dotčenými subjekty.
Ad 4)
Odkazovaná omezení nebyla vytvořena Úřadem pro civilní letectví. Jak je uvedeno i ve Vaší žádosti o poskytnutí informací, omezení bylo stanoveno provozovatelem letiště. Úřad pro civilní letectví jako správní a dozorový orgán nikoho svou činností neomezil ani nediskriminoval, ani svou činností takovou diskriminaci neumožnil.
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byly dne 26. 2. 2024 doručeny žádosti o poskytnutí informace. Úřad žádostem vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
Odpověď:
Úřad žádosti vyhovuje a to tak, že dokumentace týkající se povolování dotazovaných akcí v ochranných pásmech letiště Příbram byly zaslány přílohou přípisu.
Přílohy:
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 26. 2. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„Týkající se stavu řízení a další postup v řízení o vydání opatření obecné povahy, kterým zaniká „Ochranné hlukové pásmo letiště České Budějovice“ “
Odpověď:
Úřad pro civilní letectví potvrzuje, že dne 15. 12. 2023 od Ministerstva dopravy obdržel postoupení předmětného rozsudku Městského soudu v Praze a společně s tím vrácený spis. Tyto dokumenty byly Úřadem zaevidovány a v rámci organizační struktury postoupeny oddělení Letecký stavební úřad. Úřad pro civilní letectví od období 2. 11. 2023 neučinil jiné formální procesní úkony, které by se týkaly předmětného řízení, než výše uvedené, Úřad pro civilní letectví nemá informace, že by v daném řízení bylo nějakým způsobem dále postupováno ani jiným správním úřadem, než je Úřad pro civilní letectví.
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 25. 3. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„Poskytnutí kopie rozhodnutí o schválení provozu letiště Panenský Týnec, Kód letiště ICAO: LKPC, situovaného na adrese 439 05 Panenský Týnec mezi obcemi Panenský Týnec a Vrbno nad Lesy.“
Odpověď:
Úřad žádosti vyhověl a požadovaný dokument zaslal žadateli přílohou přípisu.
Příloha:
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 25. 1. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti po neuhrazení nákladů částečně vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„ 1) kolik bylo zahájeno přestupkových řízení za rok 2023
2) kolik bylo ukončeno přestupkových řízení za rok 2023 a kdy bylo přestupkové řízení zahájeno
3) jak a v jakém množství v jednotlivých důvodech bylo ukončeno přestupkové řízení za rok 2023
4) kolik bylo předáno podnětů směrem k Policii České Republiky a kdy původní podnět vznikl, a kolik bylo předáno podnětu od Policie České Republicky a kdy – pokud taková data vedete.
Odpověď:
Ad 1)
V roce 2023 bylo zahájeno 176 přestupkových řízení.
Ad 2)
V roce 2023 bylo ukončeno a uzavřeno 148 přestupkových řízení. Kdy bylo přestupkové řízení zahájeno a jakým způsobem bylo vyřízeno, je uvedeno v tabulce, viz níže:
Odloženo | Druh trestu | Řízení zahájeno dne | Spis uzavřen dne | |
Přestupkové řízení | Napomenutí | 07.10.2022 | 17.01.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 01.12.2022 | 26.10.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 13.12.2022 | 01.12.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 09.01.2023 | 19.01.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 27.01.2023 | 31.01.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 31.01.2023 | 31.01.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 31.01.2023 | 31.01.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 31.01.2023 | 31.01.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 31.01.2023 | 31.01.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 31.01.2023 | 01.02.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 16.02.2023 | 15.03.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 16.02.2023 | 06.03.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 15.03.2023 | 31.05.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 15.03.2023 | 20.03.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 29.03.2023 | 03.04.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 08.11.2023 | 09.11.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 18.04.2023 | 28.04.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 20.04.2023 | 16.05.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 06.06.2023 | 27.06.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 06.06.2023 | 08.06.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.08.2023 | 17.08.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.08.2023 | 17.08.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.08.2023 | 17.08.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.08.2023 | 17.08.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.08.2023 | 17.08.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.08.2023 | 17.08.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.08.2023 | 17.08.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 16.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 16.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 15.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 16.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 16.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 15.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 15.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 15.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 15.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 15.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 15.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 15.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 13.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 13.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 13.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 13.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 13.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 17.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 17.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 17.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 17.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 17.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 17.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 17.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 17.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 21.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 21.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 22.08.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 22.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 22.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 22.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 22.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 22.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 22.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 22.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 24.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.08.2023 | 05.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.08.2023 | 30.08.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 14.09.2023 | 11.10.2023 | |
Přestupkové řízení | Napomenutí | 07.09.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 08.09.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 08.09.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 08.09.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 08.09.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.09.2023 | 12.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.09.2023 | 13.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.09.2023 | 13.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 12.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 12.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 12.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 13.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 13.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 13.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 13.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 14.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 14.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 14.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 14.09.2023 | 14.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 15.09.2023 | 15.09.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 15.09.2023 | 09.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.09.2023 | 25.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.09.2023 | 25.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.09.2023 | 25.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.09.2023 | 25.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.09.2023 | 25.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.09.2023 | 25.09.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.09.2023 | 03.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 26.09.2023 | 03.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 26.09.2023 | 03.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 26.09.2023 | 03.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 26.09.2023 | 03.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 27.09.2023 | 03.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 03.10.2023 | 03.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 03.10.2023 | 03.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 03.10.2023 | 03.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 04.10.2023 | 06.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 04.10.2023 | 06.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 04.10.2023 | 06.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 04.10.2023 | 06.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 04.10.2023 | 06.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 11.10.2023 | 30.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 16.10.2023 | 30.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 16.10.2023 | 30.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 16.10.2023 | 30.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 17.10.2023 | 30.10.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 25.10.2023 | 30.10.2023 | |
Přestupkové řízení | Pokuta | 09.11.2023 | 22.11.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 08.11.2023 | 09.11.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 09.11.2023 | 09.11.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 09.11.2023 | 09.11.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 14.11.2023 | 15.11.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 14.11.2023 | 15.11.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 14.11.2023 | 15.11.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 22.11.2023 | 23.11.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 23.11.2023 | 01.12.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 23.11.2023 | 01.12.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 23.11.2023 | 01.12.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 23.11.2023 | 01.12.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 28.11.2023 | 01.12.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 30.11.2023 | 01.12.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.12.2023 | 18.12.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.12.2023 | 18.12.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.12.2023 | 18.12.2023 | |
Přestupkové řízení | odloženo | 18.12.2023 | 21.12.2023 |
Ad 3)
Ze 148 ukončených přestupkových řízení za rok 2023 byla řízení ukončena:
Ad 4)
K doplňujícím částem žádosti byly vyčísleny náklady za rozsáhlé vyhledávání a žadatel byl o tomto vyrozuměn, vzhledem k tomu, že uvedené náklady nebyly Úřadu k danému dni uhrazeny, Úřad žádost v dosud nezodpovězených částech odložil.
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 14. 4. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
Odpověď:
Úřad žádosti vyhověl a požadované dokumenty zaslal žadateli přílohou přípisu.
Příloha:
– Odvolání proti rozhodnutí ve věci sp. zn. 5314-23-701
– Rozhodnutí o odvolání ve věci sp. zn. 5314-23-701
– Předání spisu včetně stanoviska Úřadu ve věci sp. zn. 5314-23-701
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 17. 4. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
,,na jaké typy vrtulníků a jakých rejstříkových značek (imatrikulací) mají níže specifikovaní provozovatelé vydáno osvědčení leteckého provozovatele (AOC) pro obchodní leteckou dopravu:
1. Provozovatel: DSA a.s., sídlo: Hradec Králové, číslo osvědčení: CZ – 83;
2. Provozovatel: HELI Czech s.r.o., sídlo: Hradec Králové, číslo osvědčení: CZ – 84;
3. Provozovatel: Blue SkyService, s.r.o., sídlo: Brno, číslo osvědčení: CZ – 86;
4. Provozovatel: Helitom s.r.o., sídlo: Chrášťany –Chotouň, číslo osvědčení: CZ – 87“
Odpověď:
DSA, a.s. CZ – 83
HELI Czech, s.r.o. CZ – 84
Blue Sky Service, s.r.o. CZ – 85
HELITOM s.r.o. CZ-87
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 6. 5. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„Ministerstvo dopravy ČR jako nadřízený orgán ÚCL, pověřilo ÚCL k dořešení soudem aktivovaného Návrhu opatření obecné povahy – Vyhlášky, kterou se zrušuje OHP letiště Planá u Českých Budějovice, materiál č.j. 012548-20-701 ze dne 20. října 2020. ÚCL v posledních dnech vydal rozhodnutí, kterým se zastavuje nebo pozastavuje správní řízení ve věci výše uvedeného návrhu OOP s tím, že se citovaný materiál předává k vyřízení DESÚ.“
Žadatel požádal o předmětné rozhodnutí.
Odpověď:
Úřad žádosti vyhověl a požadovaný dokument zaslal žadateli přílohou přípisu.
Příloha:
– Usnesení o zastavení OHP LKCS
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 5. 5. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
Poznámka žadatele: „Pro úplnost uvedl, že o tytéž informace žádal již dne 19. 9. 2023, přičemž tuto žádost podal z důvodu ověření, zda se od minulé žádosti situace nezměnila, zejména zda si Smartwings nenechalo schválit jakoukoli výjimku.“
Odpověď:
Ad1)
Výše uvedená společnost nemá schválený individuální plán specifikací doby letů v souladu s ustanovením ARO. OPS. 235 nařízení Komise (EU) č. 965/2012 ze dne 5. října 2012, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se letového provozu podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (dále jen „nařízení 965/2012“). Úřad vydal této společnosti předchozí schválení pouze standardních plánů specifikací doby letů, jak vyžaduje ustanovení ARO. OPS. 235(a) výše uvedeného nařízení u všech provozovatelů pravidelné/charterové dopravy letouny, na které se v souladu s článkem 8 nařízení č. 965/2012 vztahují požadavky ORO. FTL a CS FTL tohoto nařízení.
Ad2)
Viz odpověď na předchozí bod.
Ad3)
Výše uvedené společnosti nebyla udělena žádná výjimka dle obecné národní či evropské právní úpravy v souvislosti s uvedenou činností. Od data vyřizování minulé žádosti žadatele o poskytnutí informací se v tomto ohledu nic nezměnilo.
Ad4)
Viz odpověď na předchozí bod.
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 26. 4. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
1) Žádáme Vás o zaslání veškerých rozhodnutí o stanovení druhu letiště a o jeho změně dle § 25 zákona č. 49/1997 Sb., o civilním letectví, která byla vydána od účinnosti tohoto zákona o civilním letectví ve vztahu k Letišti Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM).
2) Žádáme Vás o zaslání veškerých protokolů (záznamů) o místním šetření a dalších úkonech, které byly podkladem pro vydání rozhodnutí o stanovení druhu letiště a o jeho změně dle § 25 zákona č. 49/1997 Sb., o civilním letectví, ve vztahu k Letišti Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) dle předchozí otázky.
3) Žádáme Vás o zaslání výpisu z evidence letišť vedené dle § 25a zákona č. 49/1997 Sb., o civilním letectví, ve vztahu k Letišti Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM), a to:
a) výpisu ke dni zřízení této evidence letišť, včetně všech jeho změn od data zápisu Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) do této evidence,
b) aktuálního výpisu ke dni vyhotovení této žádosti.
4) Žádáme Vás o zaslání veškerých podkladů, plánků, map, protokolů (záznamů) o místním šetření a dalších úkonech, včetně informací od provozovatele letiště, které byly podkladem pro:
a) zápis Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) do evidence letišť vedené dle § 25a zákona č. 49/1997 Sb., o civilním letectví,
b) veškeré změny zápisu Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) v evidenci letišť vedené dle § 25a zákona č. 49/1997 Sb., o civilním letectví.
5) Žádáme Vás o zaslání veškerých nákresů (plánků, map) vztahujících ke značení vzletové a přistávací dráhy Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) a plochy užívané provozovatelem Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) k provozu tohoto letiště, které eviduje Úřad pro civilní letectví za posledních 5 let.
6) V případě, že za posledních 5 let došlo ke změně značení dráhy a/nebo ploch dle předchozí otázky, žádáme Vás o zaslání podkladů, na základě kterých jste tyto změny zaznamenali, resp. kdo Úřadu pro civilní letectví tyto změny nahlásil a jak je doložil (tyto podklady žádáme také zaslat).
7) Jak Úřad pro civilní letectví provádí kontrolu u provozovatelů letišť ve vztahu k plnění jejich povinnosti dle § 25b zákona č. 49/1997 Sb., o civilním letectví, podle kterého je vlastník letiště povinen zajistit provozování letiště.
8) Byla paní JUDr. Jaroslava Žáková, nar. 2. 12. 1963, trvale bytem Komenského náměstí 289, Příbram, v minulosti v pracovním či jiném smluvním vztahu s Úřadem pro civilní letectví?
9) V případě kladné odpovědi na předchozí otázku žádáme o informaci, jakou pracovní pozici JUDr. Žáková zastávala, resp. co Úřadu pro civilní letectví na základě smluvního vztahu poskytovala, popř. od Úřadu pro civilní letectví čerpala, a v jakém období.
Odpověď:
Ad1)
V příloze zasláno rozhodnutí o stanovení druhu letiště (aktuálně platné) z roku 2004. Starší rozhodnutí nejsou v souladu s interními postupy (Skartační a spisový řád) evidovány.
Ad2)
Požadovanými podklady Úřad nedisponuje.
Ad3)
Na základě zákona § 25a eviduje Úřad od r. 2010 seznam letištních pozemků publikovaný na webových stránkách Úřadu. Tento seznam nebyl od té doby změněn.
Ad4)
Pokladem pro evidenci letištních pozemků byl dodaný seznam pozemků od společnosti Nikodem a Partners spol. s.r.o., který byl vytvořen pro potřeby Úřadu. Seznam je uveden v příloze.
Ad5)
Úřad neeviduje seznam plánků a map vztahujících se ke značení RWY jiné, než ty, které jsou publikované ve VFR příručce a které jsou použity jako podklady pro vyhlášení ochranných pásem letiště (tj. ty, které jsou již publikované na webových stránkách ÚCL Ochranná pásma letišť – Úřad pro civilní letectví (caa.cz)).
Ad6)
Úřad pro civilní letectví nemá informace o změně značení dráhy. Na letišti v uvedené době byla prováděna pouze údržba značení.
Ad7)
Kontroly jsou prováděny průběžně v souladu s plánem kontrol (např. pro roky 2022, 2019, 2017). Všechny kontroly jsou prováděny v souladu s Kontrolním řádem.
Ad8)
Ne
Ad9)
Viz odpověď na otázku č. 8
Příloha:
– Rozhodnutí_stanovení druhu
– Provozní povolení
– Pozemky_LKPM_Příbram
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 15. 5. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„1) o stavu řízení a o dalším postupu v řízení o vydání opatření obecné povahy, kterým zaniká „Ochranné hlukové pásmo letiště České Budějovice“, které bylo zastaveno výše uvedeným zrušeným rozhodnutí Úřadu pro civilní letectví ze dne 15. 2. 2022, č.j. 1565-22-701, sp. zn. 18/730/0020/LKSC/16/22
2) Pokud v mezidobí od vyhlášení rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 2. 11. 2023, č. j. 11 A 87/2022–89, učinil ÚCL nějaké procesní úkony, pak podatelé a žadatel žádají o sdělení informací o těchto úkonech a o kopie dokumentů.“
Odpověď:
V dotazovaném řízení bylo dne 26. 4. 2024 Úřadem vydáno usnesení o zastavení řízení, v rámci kterého byla rovněž určena věcná nepříslušnost Úřadu k projednávání věci. Tento dokument byl žadateli zaslán přílohou přípisu.
Příloha:
– Usnesení o zastavení OHP LKCS
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 23. 5. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„Údaje o tom, kdy byl (či zda stále je) součástí letištních pozemků letiště Letkov, veřejného vnitrostátního letiště, jehož provozovatelem je AEROKLUB Plzeň – Letkov, z.s. (dále jen „Letiště“), pozemek parc. č. 462 o výměře 7240 m2, zapsaný na LV číslo 644 v katastrálním území Koterov (dále jen „Pozemek“), včetně informace o konkrétním časovém úseku, po který byl (či je) Pozemek součástí Letiště.“
Odpověď:
Zmiňovaný Pozemek není součástí letištních pozemků uvedeného Letiště. Úřad současně nemá informace, že by někdy v minulosti tento Pozemek byl považován za součást uvedeného Letiště.
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 6. 6. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„1) Který právní předpis v ČR stanovuje zákonnou lhůtu pro odpověď ÚCL na podanou “Žádost o Oprávnění k Provozu bezpilotního letadla v kategorii Specifická”
2) Jak dlouhá je zákonná lhůta v ČR pro odpověď ÚCL na podanou Žádost o Oprávnění k Provozu bezpilotního letadla v kategorii Specifická.“
Odpověď:
Ad1)
Lhůtu obecně upravuje § 71 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a tedy obecně platí pravidlo rozhodnutí vydat bez zbytečného odkladu, anebo nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení, případně v zákonem vyjmenovaných případech až 60 dní.
Co se týká úkonů předcházejících vydání rozhodnutí samotného, pak platí obecně zásada rychlosti, tedy platí, že Úřad má rozhodovat v souladu s § 6 správního řádu ve lhůtě přiměřené, tedy obecně bez zbytečných průtahů (přesná časová lhůta však není určena).
Ad2)
Rozhodování o žádosti o oprávnění k provozu bezpilotního letadla v kategorii „Specific“ nemá specifickou lhůtu, řídí se tedy výše uvedenými obecnými pravidly.
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 4. 6. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
Odpověď:
Ad 1):
Civilní letecký provoz letiště Pardubice je možný v provozní době letiště tak, jak je publikován. Mimo provozní dobu letiště je možný také, ovšem na vyžádání. Příslušné informace jsou uvedeny v Letištní příručce, publikovány v Letecké informační příručce (viz příloha) a VFR příručce (viz příloha).
Ad 2):
Letištní příručka nebyla žadateli zaslána jako celek, neboť jako neveřejný interní dokument jeho provozovatele je totiž předávána pouze oprávněným subjektům. Níže bylo žadateli však poskytnuta část jejího textu, který se týká podmínek využívání letiště:
„1.3 Podmínky pro použití letiště
Na základě statutu veřejného mezinárodního letiště může být letiště použito jakýmkoliv uživatelem – provozovatelem letadla bez ohledu na zemi registrace provozovatele letadla. Pro přílet i odlet na/z letiště musí být podán letový plán. Letiště může být použito uživateli v provozní době letiště, publikované v AIP ČR, část LKPD AD 2.3 a aktualizované zprávou NOTAM. Provoz mimo provozní dobu letiště musí být předem odsouhlasen s provozovatelem letiště. Letiště může být použito v souladu s Rozhodnutím ÚCL, č.j. 2958-14-701/B, které tvoří přílohu této příručky. Letiště může být použito pouze v souladu s pravidly pro provoz, publikovanými v AIP ČR, část LKPD AD 2.20.“
Příloha:
– Letecká informační příručka – výňatek LKPD
– VFR příručka – výňatek LKPD
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 10. 6. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
Odpověď:
Úřad žádosti vyhověl a požadovaný dokument zaslal žadateli přílohou přípisu.
Příloha:
– Opravné rozhodnutí_letiště Pardubice
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 7. 6. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
Odpověď:
Úřad žádosti vyhověl a poskytl požadované informace i požadované dokumenty
Ad1)
Kontroly byly provedeny celkem pětkrát, a to v následujících dnech:
12. 6. 2014
28. 4. 2015
27. 5. 2016
18. 7. 2019
16. 9. 2022
Ad 2)
V rámci výše uvedených kontrol byla zjištěna kontrolní zjištění, která jsou uvedeny v příslušných protokolech o kontrole, a které byli zaslány v rámci odpovědi na bod 4) níže. Všechny tyto kontroly byly prováděny šetřením na místě. Ve věci poslední výše uvedené kontroly pak bylo ještě dne 9. 3. 2023 provedeno dodatečné místní šetření ve věci kontroly odstranění kontrolního zjištění z dané kontroly – absence pomezních značek.
Ad 3)
Ano, viz odpověď k bodu 2) výše.
Ad 4)
Kopie protokolů a záznamů z kontrol/místních šetření dle bodu 1) zasíláme přílohou přípisu.
Přílohy:
– Protokoly 2014-2015
– Protokol_2016
– Protokol_2019
– Protokol_LKPM_2022
– Zápis místního šetření_LKPM_9.3.2023
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 4. 6. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace a 17. 6. 2024 doručeno doplnění žádosti o informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„1) Žádáme Vás o zaslání aktuální verze Spisového a skartačního řádu Úřadu pro civilní letectví. Pokud v posledních 20 letech byly provedeny ve Spisovém a skartačním řádu Úřadu pro civilní letectví změny, žádáme Vás o zaslání všech verzí tohoto řádu platných za posledních 20 letech.
2) Žádáme Vás o zaslání aktuální verze Směrnice č. 238 Úřadu pro civilní letectví k provedení zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole, a Kontrolního řádu Úřadu pro civilní letectví (jestliže se jedná o jiný dokument, než je Směrnice č. 238). Pokud v posledních 10 letech byly provedeny v těchto dokumentech změny, žádáme Vás o zaslání všech verzí těchto dokumentů platných v posledních 10 letech.
3) Žádáme Vás o zaslání veškerých protokolů (záznamů) o kontrole, které byly provedeny ze strany Úřadu pro civilní letectví na Letišti Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) za posledních 10 let.
4) Žádáme Vás o zaslání smlouvy, na základě které společnost NIKODEM A PARTNER, spol. s r.o. zpracovala pro Úřad pro civilní letectví seznam pozemků, který byl podkladem pro evidenci letištních pozemků na Letišti Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM). Jestliže tato smlouva byla měněna (doplňována), žádáme Vás o zaslání i těchto změn (např. dodatku ke smlouvě).
5) Žádáme Vás o zaslání dokumentů, které byly podkladem (důkazem) pro vydání rozhodnutí Úřadu pro civilní letectví ze dne 16. 3. 2004, č.j. 2386/04/340/B, kterým bylo stanoveno Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) jako veřejné vnitrostátní letiště s kódovým označením 3 B (tj. podklady, na základě kterých bylo vyhověno žádosti č.j. 02/04 ze dne 21. 2. 2004 o stanovení druhu letiště od žadatele společnosti SKY SERVICE s.r.o.).
6) Žádáme Vás o zaslání údaje
– o počtu pohybů letadel,
– počtu odbavených cestujících,
– množství odbaveného nákladu a pošty
na Letišti Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) v letech 2018 až 2023 (včetně).
7) Dne 1. 6. 2018 měl Ing. Martin Rychtalík provést let letadlem PIPER PA 46-600 TP, registrační značka OK-RRR, výrobní číslo 4698049, z letiště Praha-Ruzyně (Václava Havla Praha) na Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM). Při příletu na Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) mělo dojít k incidentu při přistávání letadla souvisejícího s pohybem a objekty na přistávací ploše a postaveným plotem (viz protokol o výslechu svědka Ing. Martina Rychtalíka ze dne 25. 11. 2021, č.j. 5889-21-110, sp. zn. 2048-21-110, vyhotovený Úřadem pro civilní letectví). V souvislosti s tímto incidentem se v červnu 2018 za Úřad pro civilní letectví na Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) dostavil pan Libor Hladký a za Ministerstvo dopravy Mgr. Martin Mareš, číslo průkazu SD 000029:
– Žádáme Vás o zaslání protokolu či jiného dokumentu, ve kterém budou shrnuty údaje z této návštěvy pracovníka Úřadu pro civilní letectví a také závěry, ke kterým dospěl.
– Žádáme Vás o informaci, zda byl incident ze strany Úřadu pro civilní letectví nahlášen Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. Pokud nikoliv, proč k nahlášení nedošlo.“
Odpověď:
Úřad žádosti vyhověl a poskytl požadované informace i požadované dokumenty
Ad 1)
Požadované verze Spisového a skartačního řádu zaslány přílohou přípisu.
Ad 2)
Požadované verze Směrnice č. 238 zaslány přílohou přípisu.
Ad 3)
S ohledem na mimořádně rozsáhlé vyhledávání těchto informací je jejich poskytnutí podmíněno úhradou nákladů. Rozpis k uhrazení nákladů byl žadateli zaslán.
Ad 4)
Požadovanou smlouvu vč. jejího dodatku zaslány přílohou přípisu.
Ad 5)
Požadované dokumenty zaslány přílohou přípisu.
Ad 6)
Těmito informacemi Úřad nedisponuje a nespadá do jeho působnosti jimi disponovat, proto je žádost v tomto bodě postupem dle § 14 odst. 5 písm. c) InfZ odkládána. Doporučujeme se v této věci obrátit na Ministerstvo dopravy České republiky.
Ad 7)
Dle informací Úřadu v žádosti označené úřední osoby v souvislosti se zmíněným incidentem v daném období na Letiště Příbram – Dlouhá Lhota (LKPM) nezavítaly. Proto v tomto ohledu Vám nelze žádný protokol ani jiný dokument obsahující shrnutí takové návštěvy poskytnout, protože neexistuje.
Co se týká druhé části tohoto bodu otázky ohledně hlášení daného incidentu, pak Úřad sděluje, že zmíněný incident Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod nehlásil. To proto, že Úřad není dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 376/2014 ze dne 3. dubna 2014 o hlášení událostí v civilním letectví, analýze těchto hlášení a navazujících opatřeních a o změně nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 996/2010 a zrušení směrnic Evropského parlamentu a Rady 2003/42/ES, nařízení Komise (ES) č. 1321/2007 a nařízení Komise (ES) č. 1330/2007, příslušný k ohlašování takovýchto události směrem k ÚZPLN.
Přílohy:
– Dokumenty.zip
_________________________________________________________________________________________
Úřadu pro civilní letectví (dále jen „Úřad“) jakožto povinnému subjektu ve smyslu ust. § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, byla dne 20. 6. 2024 doručena žádost o poskytnutí informace. Úřad žádosti vyhověl a v souladu s ust. § 5 odst. 3 shora citovaného zákona nyní zveřejňuje obsah poskytnuté informace.
Dotaz:
„(…) žadatel/ka žádá o sdělení následujících informací, (…).“
„poskytnutí kopie rozhodnutí o změně druhu Letiště Panenský Týnec, Kód letiště ICAO: LKPC, situovaného na adrese 439 05 Panenský Týnec mezi obcemi Panenský Týnec a Vrbno nad Lesy, kterým došlo ke změně druhu letiště na civilní – neveřejné. Současně zaslání žádosti a jejích příloh, případně jakéhokoli dalšího dokumentu, na základě kterých bylo rozhodnuto o změně druhu letiště. Případně dále žádáte o zaslání jakéhokoliv rozhodnutí od 16. 9. 2009, které Úřad ve vztahu k výše specifikovanému letišti vydal“
Dále žadatel v žádosti uvedl, že dle jeho informací bylo totiž dne 15.9.2009 vydáno rozhodnutí č.j. 11326/00/A, kterým bylo povoleno provozování neveřejného vnitrostátního letiště. Nyní je však předmětné letiště vedeno jako veřejné.
Odpověď:
Vámi odkazované rozhodnutí vedené pod č. j. 11362/00/A, kterým bylo povoleno provozování neveřejného vnitrostátního letiště Panenský Týnec, bylo vydáno 15. 9. 2000 a nikoliv 15. 9. 2009, jak je uvedeno v žádosti o informace. Následně, rozhodnutím č. j. 1134/06-720/B ze dne 10. 3. 2006, bylo stanoveno letiště Panenský Týnec jako veřejné vnitrostátní letiště. Od tohoto data nebyla Úřadem provedena změna ve stanovení druhu dotyčného letiště. Obě zmíněná rozhodnutí Vám zasíláme v příloze tohoto přípisu.
Příloha:
– Rozhodnutí_Panenský Týnec
– Rozhodnutí_Panenský Týnec_veřejné letiště