Úřad pro civilní letectví nemá k dispozici informace týkající se příčin zpoždění či rušení letů a ani z moci úřední nespolupracuje s jinými správními orgány nebo soukromoprávními subjekty, od kterých by bylo možné tyto informace získat.
Informace týkající se příčin odepření nástupu na palubu, zrušení nebo zpoždění letu Úřad pro civilní letectví vyžaduje od provozujícího leteckého dopravce v rámci projednávání stížnosti cestujícího na konkrétní let, a to po současném splnění následujících podmínek:
Po ověření, že jsou obě výše uvedené podmínky splněny, je možné postupovat prostřednictvím vyplnění online formuláře na následujícím odkazu: https://www.caa.cz/cestujici/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave
*Povinnost obrátit se na leteckého dopravce má cestující pouze v případě nároku na kompenzaci dle čl. 7 nařízení 261/2004. Povinnost provozujícího leteckého dopravce poskytnout náhradu pořizovací ceny letenky dle čl. 8 odst. 1 písm. a) a náklady vzniklé cestujícímu při neposkytnutí péče dle čl. 9 nařízení 261/2004 není podmíněna uplatněním nároku u dopravce.